- Dzięki napędowi hybrydowemu autobus porusza się bardzo cicho i emituje do atmosfery znacznie mniej spalin - przekazuje Karel Majer, dyrektor Škoda Electric.
- Koncepcja hybrydowego napędu najlepiej sprawdza się w intensywnej miejskiej eksploatacji, gdzie mamy dużą liczbę przystanków i co za tym idzie niską średnią prędkość przy ogromnej liczbie przyspieszeń i hamowań - dodaje.
Największą zaletą 12-metrowego, niskopodłogowego autobusu jest ograniczenie zużycia paliwa nawet o kilkadziesiąt procent. Dodatkowo układ hamulcowy pojazdu jest tak skonstruowany, że w trakcie hamowania odzyskiwana jest energia, która magazynowana jest w bateriach i superkondensatorach. Następnie korzysta z niej silnik elektryczny autobusu.
Solaris z hybrydowym napędem opracowanym przez Škoda Electric, jest już piątym rodzajem autobusu hybrydowego w ofercie polskiego producenta, który produkuje tego typu pojazdy od 2006 roku. W całej Europie jeździ już ponad 200 hybrydowych autobusów spod Poznania, a jeden z nich w wersji o długości 18 metrów wozi pasażerów poznańskiego MPK.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?