Inwestycje w Poznaniu: Zdążymy na EURO 2012? [ZDJĘCIA]

Katarzyna Fertsch
Z ulicy Grunwaldzkiej (za stadionem) zniknęły tory Marek Zakrzewski
Kwiecień 2012 jest bardzo ważną datą dla większości budów, obecnie prowadzonych w Poznaniu. Wtedy ma być gotowa zmodernizowana ulica Bułgarska, rondo Jana Nowaka-Jeziorańskiego czy ukończony pierwszy etap przebudowy ronda Kaponiera oraz poszerzania Grunwaldzkiej. Gotowe na przylot kibiców musi też być lotnisko Ławica. Czy na pewno ze wszystkim zdążymy? Bo zostały tylko cztery miesiące.

Place budowy zmieniają się z dnia na dzień. Choć problemów nie brakuje, to Krystyna Rakowska, wiceprezes spółki Infrastruktury Euro Poznań 2012, ocenia ten kończący się rok z dużą satysfakcją.

- Prace przebiegają zgodnie z przyjętym harmonogramem. Dziś nie wygląda na to, żeby jakakolwiek budowa miałaby się opóźnić - mówi K. Rakowska.

Spółka odpowiada między innymi za budowę trasy tramwajowej na Franowo, poszerzenie Grunwaldzkiej czy przebudowę ronda Nowaka-Jeziorańskiego.

W nocy ze środy na czwartek ekipa budowlana przeniesie się na drugą stronę ronda Nowaka--Jeziorańskiego (tę bliżej centrum miasta). Samochody jeżdżące dotąd ulicami Przybyszewskiego i Reymonta zostaną przekierowane na gotową już część ronda i nową jezdnię. Zalecany objazd dla relacji wschód-zachód (wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej) odbywać się będzie w obu kierunkach ulicami: Wojskową, Wyspiańskiego, Reymonta, Grochowską.

Pełną parą prace idą także na ulicy Bułgarskiej. Ona również ma być gotowa w kwietniu. Zdaniem Tomasz Libicha z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu najważniejsze już zostało zrobione.

- Przebudowa skrzyżowania Bułgarskiej, Grunwaldzkiej oraz Jugosłowiańskiej już się zakończyła. Musimy jeszcze zbudować drugą nitkę Bułgarskiej oraz ścieżkę rowerową - wskazuje Tomasz Libich.
Drogowcy muszą także zadbać o zieleń w rejonie przebudowywanej drogi.

Wiele dzieje się też w Porcie Lotniczym Poznań-Ławica. Już można tam zobaczyć stalową i żelbetową konstrukcję rozbudowywanego terminala pasażerskiego.

Gotowa jest także nowa płyta postojowa dla samolotów. Dobiegają także końca prace przy budowie równoległej do pasa startowego drogi kołowania.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? k.fertsch@glos.com

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
anka

Słuszne uwagi i mądre tych wpisów -dziennikarze rozmawiac z mieszkancami ,czytelnikami nie urzędasami by znać prawdę inną niż z ust propagandy "nadmadrych" urzędników w tym ZDM z ich dyrektorami, prezesami z nadania prezydenta .Jakie efekty bedą tego ogromnego "kretowiska " w mieście . A potem wszystko bedzie umorzone jako następne przestępstwa -kryminalne topienia bezsensowenego w wielu przypadkach pieniedzy Polaków-mieszkanców Poznaia -podatników itp Bezmyślnośc wielkiej propagandy sukcesów władz miasta na pokaz !

k
kruk

Może Pani redaktor ruszy się te kilka przystanków od redakcji i zobaczy jaka to pełna para. kilka maszyn i paru robotników. Jeżdżę tantędy 2 razy dziennie i postępy są żenujące. Dlatego dopiero w kwietniu mogą się te inwestycje zakończyć. A jak będą mrozy czy śnieg to i tak jest to wątpliwe. Zamiast słuchać zadowolonych z siebie urzędników z ZDM czy IEP 2011 niech się Pani redaktor przejedzie osobiści rano i kolło 14-15. Wiatr hula a ie robotnicy.

k
kierowca

Zablokowane na początku września kiedy spółka już wiedziała,żę rozjazdy otrzyma dopiero w listopadzie. Przez dwa miesiące snuło się paru robotników. Tymczasem kierowcy stoją w gigantycznych korkach a okoliczne uliczki zabytkowego Starego Grunwaldu stały się arteriami tranzytowymi, przez które przewala się kilkaset pojazdów na godzinę. W tym samym czasie Bułgarska przypomina też piknikową budowę. Dopiero od około miesiąca widać większe zaangażowanie wykonawców ( chiciaż nie jest to widok codzienny). Spółka powołana do prowadzenia inwestycji na EURO popisuje się zwykła nieudolnością i brakiem umiejętności planowania. Nazywanie trasy na Franowo kluczową inwestycją na EURO to jakieś nieporozumienie. A cóż ta trasa ma ewspólnego z EURO ? Trzeba od razu powiedzieć, żę służyć będzie owszem mieszkańcom wschodniej części Poznania ale jeszcze bardziej przysłuży się właścicielom M1,IKEI,OBI a wkrótce też Łacinie. Sama zajezdnia to jeszcze nie powód aby ładować tam takie pieniądze.

p
pasażer mpk

Mam prośbe do redaktorów (jeśli nimi naprawdę są) by zmusili preze lub ZDM do odpowiedzi na wielokrotnie stawiane (na blogu Grobelnego też)pytanie czy nowo budowana trasa tramwajowa na Grunwaldzkiej będzie miała parametry autobusowo tramwajowe czy tak jak dotychczas bo to byłaby ewidentna strata pieniędzy a także przez wiele lat czasu przez autobusy tkwiące nadal w korkach

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3