W spotkaniu, zorganizowanym w Poznaniu przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, wzięli udział eksperci z kilku państw europejskich i Stanów Zjednoczonych.
Dyskusja w poznańskim hotelu Andersia skoncentrowała się wokół kwestii tworzenia marki Wielkopolski. Eksperci, zajmujący się marketingiem regionalnym, zastanawiali się, jak rozwinąć pojęcie wielkopolskiego brandingu.
- Dziś miasta i regiony są takim samym produktem jak artykuły sprzedawane w sklepie, których wizerunkiem trzeba odpowiednio zarządzać - przekonuje Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Zdaniem uczestników spotkania, dzięki odpowiedniej promocji Wielkopolska będzie postrzegana jako miejsce, gdzie warto mieszkać i inwestować. - Chcemy, aby Wielkopolska była nowoczesna nie tylko w wymiarze technologicznym , ale również społecznym - uważa wicemarszałek województwa wielkopolskiego, Leszek Wojtasiak.
Jednak marka to nie tylko kreowanie pozytywnych skojarzeń. Według ekspertów warto również przekonać Wielkopolan, aby utożsamiali się z miejscem, w którym żyją. A do tego potrzebna jest odpowiednia promocja.
- Poznań wie jak, Wrocław zachęca do spotkań, a województwo świętokrzyskie czaruje. Nadszedł czas, aby Wielkopolska również zaczęła się promować - uważa Magdalena Florek.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Promocja Wielkopolski w Brukseli
Berlin: Promocja Wielkopolski starocią pachnąca
Bruksela: Perła Mądrości dla poznaniaka
Poznań: Złoty Prom dla stolicy Wielkopolski. Zobacz film
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?