Istnieje obowiązek meldunkowy, wynikający z ustawy o do-wodach osobistych i ewidencji ludności, dzięki któremu możemy odszukać uczestnika postępowania spadkowego lub dłużnika zwracając się do organu prowadzącego ewidencję - do urzędu miasta lub gminy.
Urzędnicy zazwyczaj żądają złożenia wniosku na formularzu, ale wy-starczy, jeśli wykażemy powód konieczny do uzyskania danych, np.: postępowanie spadkowe, dochodzenie należności przed sądem itp. Zgodnie z ustawą, organy prowadzące zbiory meldunkowe, PESELE oraz ewidencje wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, na wniosek zainteresowanego, złożony w formie pisemnej lub za pomocą komunikacji elektronicznej, są zobowiązane wydać zaświadczenie zawierające pełny odpis przetworzonych danych dotyczących szukanej osoby.
Zaświadczenie jest przekazywane w formie odpowiadającej złożonemu wnioskowi, także jako wydruk z aktualnego programu informatycznego. Opłatę uiszcza się na konto danej instytucji lub w kasie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?