Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji.
Zaloguj się lub załóż konto
Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.
Podaj powód zgłoszenia
f
fizyka32
Wydaje mnie się, ze "izochoryczna" pisze się przez "ch" a nie "h"........
e
egzaminator
Uznawana będzie - już jest uznana - tylko odpowiedź "zmalała". Autor zadania nie oczekiwał analizy fali stojącej, która rzeczywiście może powstać na odcinku G1G2 i tam odległość między strzałkami a węzłami nie ulegnie zmianie (jeżeli takowe powstaną).
Prawdę mówiąc zadanie 4.5 jest nieudane, bo nie wymaga argumentacji :(
Pozdrawiam maturzystę Tomka...
T
Tomek
Właściwie to jest pewien obszar, w którym odległości między wzmocnieniami i osłabieniami nie zmieniają się. Jest to odcinek G1G2. W pozostałych miejscach, przy zwiększaniu odległości pomiędzy źródłami, zwiększa się "zagęszczenie" prążków interferencyjnych, więc zmniejsza się odległość pomiędzy nimi w tych punktach. W takim wypadku uważam, że mamy do czynienia z nieścisłym poleceniem. Jak teraz będzie wyglądać ocenianie? Czy CKE oczekiwało ode mnie żebym pomyślał o odcinku G1G2 czy może uznawać będą dwie odpowiedzi?
e
egzaminator
Masz rację Panie Tomaszu!
To też wynika ze wzorów, których tak na prawdę nie ma w liceum - no jedynie "wzór na siatkę dyfrakcyjną" sugeruje taką odpowiedź
T
Tomek
Racja ;p
T
Tomek
Mam wątpliwości co do zadania 4.5, czy aby odległość nie zmaleje?
K
Kinga
Błąd w zadaniu 2.3 b. Uwzględniliście Państwo "zwykłą stałą Plancka". Zapomnieliście podzielić ją przez 2*3,14 :)