Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie chcą pstrokatych reklam na Starym Mieście

Norbert Kowalski
Radni os. Stare Miasto chcą zmiany wyglądu Starego Rynku
Radni os. Stare Miasto chcą zmiany wyglądu Starego Rynku Rada Osiedla Stare Miasto
Radni osiedla Stare Miasto chcieliby zmiany wyglądu swojej dzielnicy. Jak sami tłumaczą, nie podoba im się duża liczba pstrokatych banerów i plakatów.

– Rozumiemy potrzeby reklamowe przedsiębiorców, którzy jednak powinni mieć świadomość korzyści jakie wynoszą z prowadzenia działalności w śródmieściu i historycznym centrum. Przypadkowe wielkie płachty reklamowe nie są dziś skutecznym środkiem dotarcia do potencjalnych klientów. Na szczęście mieszkańcy i turyści coraz bardziej zwracają uwagę na pstrokaciznę i kicz różnych instalacji promocyjnych – mówi radna Maria Sokolnicka-Guzek.

Rada Osiedla Stare Miasto chce uczestniczyć w pracach nad stworzeniem zasad reklamowych, które mieliby wypracować wspólnie przedsiębiorcy z urzędnikami odpowiedzialnymi za estetykę i wizerunek Poznania.

– Zasady dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej i reklamowej, które pozwolą m.in. na wyeliminowanie z centrum reklam zasłaniających historyczne budynki czy usunięcie klubów go go można wprowadzić w ramach planowanego parku kulturowego – przekonuje radny Tomasz Dworek.

Radni ze Starego Miasta zdają sobie jednak sprawę, że pogodzenie marketingowych potrzeb przedsiębiorców z ich propozycjami może być trudnym zadaniem. Jednak jako przykład dobrego kompromisu stawiają ul. Wrocławskiej, gdzie aktualnie negocjowana jest tzw. umowa społeczna.

– Tam wspólne zasady dotyczące zarówno estetyki, ale także usytuowania ławek, koszy na śmieci czy donic z zielenią będą elementem kształtowania porozumienia pomiędzy mieszkańcami, właścicielami nieruchomości i przedsiębiorcami. To ważne, żeby ze sobą rozmawiać i wspólnie ustalić kompromisowe rozwiązania – podkreśla Maria Sokolnicka-Guzek.

Osiedlowi radni zwracają też uwagę na rozpoczynający się w tym roku kolejny etap wprowadzania strefy tempo 30. I apelują, by związane z tym nowe znaki drogowe, były możliwie jak najmniejsze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski