Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oni są siłą swoich firm - sukcesorzy

Marta Danielewicz
- Główną siłą drugiego pokolenia jest otwartość na świat i nowe technologie - uważa Adrianna Lewandowska, prezes IBR
- Główną siłą drugiego pokolenia jest otwartość na świat i nowe technologie - uważa Adrianna Lewandowska, prezes IBR IBR
W Poznaniu w październiku odbędzie się I Ogólnopolski Kongres „Next Generation”, kierowany do następców firm rodzinnych.

Firmy rodzinne założone po 1989 roku szykują się na zmianę pokoleniową. Niedługo szefami firm zostaną dzieci ich założycieli. Wbrew pozorom młodzi przedsiębiorcy z pasją kontynuują dokonania rodziców, wzmacniają ich biznesy, dbają o dobry wizerunek i długowieczność firm rodziców.

- Kolejne pokolenie przedsiębiorców staje właśnie w obliczu ogromnego wyzwania, jakim jest pójście w ślady swoich rodziców i przejęcie po nich sterów rodzinnego biznesu - mówi dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. - Są wykształceni, ambitni, znają języki obce i najnowsze technologie. Główną siłą drugiego pokolenia jest otwartość na świat i nowe technologie, które wprowadzone do biznesów rodzinnych mogą wyprowadzić je na nowe wody biznesu - dodaje.

Potwierdza to raport IBR „Barometr sukcesyjny i prognozowane ścieżki kariery dzieci z firm rodzinnych”, z którego wynika, że nowe pokolenie w firmach rodzinnych chce wprowadzić inny styl przywództwa niż ich poprzednicy, a za kluczowe obszary uznają: dobrą komunikację, tworzenie profesjonalnej sieci kontaktów czy zarządzanie innowacjami w firmie. Charakterystyka firm rodzinnych związana jest z unikalnym połączeniem trzech obszarów: profesjonalnego prowadzenia firmy, własności firmy w rękach rodziny oraz chęci przetrwania firmy rodzinnej w kolejnych pokoleniach.

Firmy rodzinne mierzą się z dużymi wyzwaniami, dotyczącymi nie tylko samej działalności i decyzji inwestycyjnych, ale także kwestii własności i relacji rodzinnych.

Tego, jaki plan mają młodzi przedsiębiorcy na kontynuację rodzinnego biznesu i pogodzenie nowoczesności z tradycją, dowiedzieć się będzie można już w październiku w Poznaniu. Właśnie sukcesorów Instytut Biznesu Rodzinnego zaprasza na I Ogólnopolski Kongres „Next Generation. Siła drugiego pokolenia”. Motywem przewodnim Kongresu są superbohaterowie - bo zmiana sukcesyjna wymaga nierzadko wykorzystania „supermocy”. O swoich mocach będą więc opowiadać sukcesorzy z wiodących polskich przedsiębiorstw w dniach 20-21 października 2016 roku w Poznaniu. Kongres odbędzie się w Hotelu Blow Up Hall 5050.

O tym, jak zdobyć zaufanie właścicieli firm, czyli rodziców, jak utrzymać też dobre relacje w firmie i rodzinie i jak buduje się autorytet wśród pracowników, opowiedzą prelegenci kongresu. Między innymi: Kacper Sosnowski z firmy Kross, Michał Wojas ze spółki Wojas, Mikołaj Placek z Oknoplast czy Joanna Nagadowska z Google Polska.

Osoby zainteresowane mogą wziąć udział w wydarzeniu, rejestrując się wcześniej na stronie: www.nextg.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski