Kontrola wykazała braki w dokumentacji, uchybienia, nieprawidłowości. Zdaniem audytorów, zmiany w sieci szkół nie zostały należycie przygotowane, a kroki podejmowane przez urzędników często nie są udokumentowane w formie pisemnej. Na niektórych pismach brakuje podpisów osób odpowiedzialnych, dat czy sygnatur spraw. Wątpliwości budzą pełnomocnictwa udzielone dyrektorom likwidowanych szkół, które ich upoważniały do powiadomienia o zamknięciu placówki rodziców uczniów.
Mało tego, wydział oświaty uznał, że nie musi powiadamiać rodziców uczniów ostatnich klas. Trudno dziś przesądzić, czy ta decyzja jest sprzeczna, czy zgodna z ustawą o systemie oświaty. Ba, brakowało potwierdzeń czy zainteresowani zostali skutecznie powiadomieni. W trakcie trwania kontroli jedna z szkół dostarczyła niezbędne dokumenty, ale np. w przypadku Gimnazjum nr 62 nadal ich brakowało.
Dlatego kontrolerzy zalecili, a prezydent się pod tym podpisał, wdrożenie w życie wniosków pokontrolnych. Nowy dyrektor wydziału oświaty ma na to miesiąc. Musi opracować określony sposób powiadamiania rodziców uczniów likwidowanych szkół, a wszystkie zmiany związane z restrukturyzacją szkół starannie udokumentować.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?