W ogródku uczniowie będą mogli poznać różne formy krajobrazu polodowcowego i zbadać glebę w specjalnie przygotowanym punkcie odkrywki. W samym jego centrum znajduje się pagórek, który został przystosowany do prowadzenia lekcji na świeżym powietrzu i który może służyć także jako scena dla szkolnego teatru. W ogrodzie jest też klatka meteorologiczna do pomiarów pogody i wiatrołap.
Po uroczystym otwarciu ogródka wykład wygłosiła dr Marzena Żylińska, metodyk i dydaktyk, propagatorka idei "Budzącej się szkoły". To ruch społeczny. Szkoła Podstawowa nr 72 stała się oficjalnym ośrodkiem ruchu "Budzącej się szkoły" w Wielkopolsce, którego celem jest zmiana kultury szkolnej i przejście od nauczania do uczenia się.
- Idea jest prosta: uczeń sam się ma uczyć, a nie tylko być nauczany - wyjaśnia, dyrektorka szkoły. - Ogródek to doskonałe miejsce, by dzieci same mogły prowadzić pomiary i obserwacje, nie tylko te związane z naukami przyrodniczymi. Każdy przedmiot jest możliwy do realizacji na świeżym powietrzu, a ogród nam to miejsce zapewnia.
Otwarcie ogrodu zbiegło się z ważną zmianą w szkole, która dostała się do ministerialnego programu "Wychować człowieka mądrego". Wiąże się to m.in. z odejściem od tradycyjnego modelu, w którym każda klasa ma swojego wychowawcę. Zamiast tego każdemu uczniowi zostaje przydzielony specjalny opiekun, tutor, który będzie dbał o rozwój dziecka i indywidualnie z nim pracował.
Ogródek powstał dzięki współpracy szkoły i rady osiedla Grunwald-Południe, która złożyła wniosek o grant i uzyskała z budżetu miasta prawie 200 tys. zł dofinansowania na stworzenie dla uczniów ścieżki przyrodniczo-edukacyjnej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?