W poniedziałek Mota-Engil podpisała umowę na budowę 11-kilometrowego odcinka autostrady A1 (wschodniej obwodnicy Łodzi). Tydzień zakończyła umową z poznańskim oddziałem GDDKiA na budowę II etapu obwodnicy Ostrowa Wlkp. w systemie „projektuj i buduj".
A do zaprojektowania i zbudowania ma 12-kilometrowy odcinek obwodnicy, jeden węzeł drogowy, 15 obiektów inżynierskich - mosty i przejścia dla zwierząt, sieć dróg poprzecznych i dojazdowych nie wspominając o "detalach" jak oświetlenie, ogrodzenie i zieleń. Wartość kontraktu to prawie 300 mln złotych, a konkretnie - 284 mln złotych. Czas na to Mota-Engil ma 2,5 roku od momentu rozpoczęcia prac.
Dopiero dokończenie II etapu obwodnicy pozwoli na skonsumowanie całej inwestycji i odblokowanie Ostrowa. Teraz przez miasto nadal przebiega ruch tranzytowy północ-południe, a samochody z "I etapu" - 6,5 kilometrowego odcinka oddano w 2009 r., nadal wjeżdżają do miasta. Kiedy będzie gotowy drugi odcinek, wyjadą z Ostrowa.
Powody do zadowolenia będą mieli także sami kierowcy: obwodnica skróci przejazd krajową "jedenastką" i usprawni ruch w kierunku Poznań – Ostrów Wlkp. – Katowice oraz Kalisz – Ostrów Wlkp – Wrocław.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?