– Przy Moście Teatralnym już ustawione zostały plastikowe elementy wytyczające pieszym trasę przejścia, poprawiono sygnalizację świetlną, dzięki czemu światła są bardziej widoczne – wymienia Eugeniusz Bayer z ZDM. – Poszerzyliśmy też przejście dla pieszych, dzięki czemu więcej osób mieści się na pasach. Planowaliśmy, by były jeszcze szersze, jednak to niemożliwe. Przeszkadzają urządzenia w torowisku tramwajowym. Podobny problem jest na Królowej Jadwigi. Tam przejście dla pieszych będzie poszerzane jeszcze w tym roku. Prace będą wykonywane razem z innymi, w ramach budowy systemu ITS – tłumaczy.
Podczas ostatniego posiedzenia komisji bezpieczeństwa opowiadał radnym, jakie działania są podejmowane na wskazywanych przez nich skrzyżowaniach.
Kolejny newralgiczny punkt to skrzyżowanie al. Niepodległości z Libelta. Aby było bezpieczniej, od połowy tego tygodnia sygnalizacja działa tam całodobowo. System ustawiony jest tak, że w nocy pali się czerwone światło, a nadjeżdżający samochód „wyzwala” zielone. Dzięki temu ma być mniej stłuczek (niż wtedy, gdy światło było żółte).
Natomiast na rondzie Śródka ZDM ograniczy się do montażu (na wlotach na rondo) tablic informacyjnych. Rozrysowano na nich jak kierowcy mają się poruszać. Bo na Śródce „gubią” się głównie przyjezdni. Każda kolizja poważnie utrudnia przejazd (a zdarzeń notuje się tu ok. 300 rocznie). Bywały dni, jak w marcu, gdy na rondzie jednego dnia były trzy wypadki.
– Mamy nadzieję, że tablice na razie pomogą kierowcom – mówi Eugeniusz Bayer zaznaczając, że właśnie przygotowywany jest projekt przebudowy ronda.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?