Zobacz
    odmiany i ceny

    Jak wybrać choinkę? Jodła, daglezja czy świerk?

    Rozwiń
    Spada liczba pasażerów korzystających z dworca PKP Poznań...

    Spada liczba pasażerów korzystających z dworca PKP Poznań Główny

    ZEN

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    W 2017 r. na poznańskim dworcu obsłużono 19,3 mln pasażerów.

    W 2017 r. na poznańskim dworcu obsłużono 19,3 mln pasażerów. ©Waldemar Wylegalski

    W 2016 r. dworzec Poznań Główny był stacją o największej liczbie obsługiwanych pasażerów. Obsłużono ich wtedy aż 20,2 mln. Rok później liczba ta zmalała niemal o milion.
    W 2017 r. na poznańskim dworcu obsłużono 19,3 mln pasażerów.

    W 2017 r. na poznańskim dworcu obsłużono 19,3 mln pasażerów. ©Waldemar Wylegalski

    Z ostatniego raportu Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w 2017 r. średnia dobowa liczba pasażerów obsługiwanych na poznańskim dworcu wyniosła blisko 53 tys. W ciągu doby na stacji Poznań Główny zatrzymuje się średnio 360 pociągów, co daje około 150 pasażerów przypadających na jeden pociąg.

    W sumie przez cały 2017 r. przez dworzec PKP Poznań Główny przewinęło się 19,3 mln pasażerów. Większą o 100 tys. liczbą może pochwalić się jedynie stacja Warszawa Śródmieście - 19,4 mln.

    Tymczasem jeszcze rok wcześniej to poznański dworzec był liderem - w 2016 r. obsłużono na nim aż 20,2 mln osób, czyli aż o 900 tys. więcej niż rok później. Skąd taki spadek? Wszystko przez rozpoczęty w połowie zeszłego roku remont kluczowej linii kolejowej łączącej Poznań z Warszawą. Z tego powodu z rozkładów jazdy zniknęły także tak istotne połączenia kolejowe jak Poznań - Piła i Września - Konin.

    W raporcie UTK podkreślono, że w poprzednich latach liczba pasażerów w Wielkopolsce systematycznie rosła (w latach 2011 - 2016 r. o 27 proc.). Swoją działalność rozwijały Koleje Wielkopolskie, a liczba przejazdów koleją statystycznego mieszkańca województwa wielkopolskiego wzrosła z 7,2 w 2012 r. do 8,2 w 2016 r. Systematycznie rosła też liczba pasażerów pociągów dalekobieżnych (150 proc. wzrostu w latach 2014-2017).

    W 2018 r. nastąpiło uruchomienie Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, co z pewnością przełożyło się na wzrost liczby pasażerów. Na raport obejmujący 2018 r. trzeba jednak jeszcze poczekać.

    Zobacz całe zestawienie największych stacji kolejowych w Polsce:

    POLECAMY:




    "Kierowcy nie przestrzegają przepisów". PKP o przyczynach wypadków na przejazdach kolejowych - zobacz wideo:

    źródło: TVN24/x-news.pl

    Komentarze (10)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    galeria

    galeri (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Tez nie lubie kozystac z tej galerii handlowej, do ktorej mozna wjechac pociagiem

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To nic

    wzrosła liczba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    urzędników partyjnych w "samorządach" ..to się wyrównuje !

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nadal mści się chlebak

    onn (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Warszawa Śródmieście jest stacją przelotową dla kolei regionalnych i lokalnych (WKD, SKM,KM) tymczasem nasza metropolitalka ma stacje końcowe na PG. Po co? By czekający na przesiadkę z nudów do...rozwiń całość

    Warszawa Śródmieście jest stacją przelotową dla kolei regionalnych i lokalnych (WKD, SKM,KM) tymczasem nasza metropolitalka ma stacje końcowe na PG. Po co? By czekający na przesiadkę z nudów do galerii szli. Tylko kto chce tracić czas?
    Brak też przystanków kolejowych: Hetmańska, Kopernika, Zawady i wielu innych
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Redaktor nie wie co pisze

    dddd (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    Mam pytanie czy Redaktor, bądź Redaktorka, która to pisał/a był/a choć raz na dworcu, zwłaszcza w godzinach szczytu? Czy tylko głupoty wypisuje

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Poznań schodzi na psy

    Zatroskany (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    Hali sportowej w Poznaniu nie mamy, tylko jakąś ruinę z PRL. Dworzec też został doprowadzony do ruiny, zamiast tego postawiono karykaturę galerii handlowej z kasami biletowymi. Poznaniu dokąd ty...rozwiń całość

    Hali sportowej w Poznaniu nie mamy, tylko jakąś ruinę z PRL. Dworzec też został doprowadzony do ruiny, zamiast tego postawiono karykaturę galerii handlowej z kasami biletowymi. Poznaniu dokąd ty zmierzasz? Chyba na samo dno.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Z daleka

    bzm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    To pośmiewisko Poznania omijam z daleka. Jest niefunkcjonalne i śmierdzi. Do Warszawy i dalej jeżdżę autobusem, bo szybciej i taniej. Tak samo do Wrocławia, bo na tej trasie codziennie jakiś powód...rozwiń całość

    To pośmiewisko Poznania omijam z daleka. Jest niefunkcjonalne i śmierdzi. Do Warszawy i dalej jeżdżę autobusem, bo szybciej i taniej. Tak samo do Wrocławia, bo na tej trasie codziennie jakiś powód opóźnień. Na trasy bliższe dojeżdżam do pierwszej lub drugiej stacji poza Poznań G(ł)ówny i tam wsiadam do pociągu. Ten dworzec to symbol grobelizmu i jeden z przykładów wielkich pieniędzy wyrzuconych w błoto. A mogło być inaczej.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tyle, że autobusy też z chlebaka

    onn (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Dworzec autobusowy też w chlebaku i też niefunkcjonalny.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tak

    piękna Helena (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    wtedy to posuwałam po torach jak gazela ! A teraz jak patrzę jak się włoką te ciuchcie 'NOWOCZESNE' PO TORACH TO ŻAL PATRZEĆ. to XXI wiek? Nie DO WIARY!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do Warszawy przez Piłę?

    Gall Anonim

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    "Skąd taki spadek? Wszystko przez rozpoczęty w połowie zeszłego roku remont kluczowej linii kolejowej łączącej Poznań z Warszawą. Z tego powodu z rozkładów jazdy zniknęły także tak istotne...rozwiń całość

    "Skąd taki spadek? Wszystko przez rozpoczęty w połowie zeszłego roku remont kluczowej linii kolejowej łączącej Poznań z Warszawą. Z tego powodu z rozkładów jazdy zniknęły także tak istotne połączenia kolejowe jak Poznań - Piła i Września - Konin."

    Nie wiem kto jeździł z Poznania do Warszawy przez Piłę. Może w redakcji GW było to powszechne skoro z tego powodu nastąpił taki spadek pasażerów...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ech

    ech (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 1

    przecież my nie mamy dworca, tylko perony z kasami biletowymi i centrum handlowe, więc na jakim dworcu oni mierzą ruch?

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo