Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stary Browar to dobra marka

Redakcja
Stary Browar to dobra marka
Stary Browar to dobra marka
Informacja o tym, że Stary Browar może być na sprzedaż, pojawiła się w mediach już po raz drugi. Wcześniej ikoną Poznania miała być zainteresowana spółka Hedan. Eksperci wycenili centrum handlowe na 200 mln. euro, ale do transakcji ostatecznie nie doszło.

W tym tygodniu o opinię UOKiK-u wystąpiła spółka RREEF Investment GmbH należąca do  Deutsche Banku. Żadna ze stron nie chce jeszcze komentować potencjalnej transakcji, a UOKiK opublikuje odpowiedź nie szybciej niż za miesiąc. Już teraz pojawia się jednak pytanie ma ile zmiana właściciela Starego Browaru może odbić się na jego działalności i co może to oznaczać dla samego Poznania?

– Nazwisko Kulczyk przyciąga raczej mieszkańców innych miast niż samych poznania-ków. Grażyna Kulczyk nie siedzi przecież na wystawie, trudno jest też ją spotkać w Starym Browarze – uważa prof. Jan Mikołajczyk z Katedry Handlu i Marketingu UEP. – Stary Browar jest bardzo dobrym projektem biznesowym i nie rozsądnie byłoby dużo zmieniać. Jeśli to centrum zmieni właściciela myślę, że jego charakterystyczne cechy, wystrój, atmosfera pozostanie.

Z kolei prof. Barbara Boru-siak (Katedry Handlu i Marketingu UEP) podkreśla, że wielu klientów może nie zauważyć zmiany właściciela : – Świadomość konsumentów jest dużo niższa niż mogłoby się wydawać – mówi prof. Borusiak. –Wierzę, że nowy właściciel będzie mądry i nie zmarnuje marki jaką jest Stary Browar. Ogromnym kapitałem są tu wartości niematerialne.

Ikona Poznania
Chociaż stolica Wielkopolski nie powinna narzekać na brak zabytków i ośrodków kultury, znakiem czasu jest, że to Stary Browar odwiedzają tłumy obcokrajowców i polecają sobie turyści. Jest punktem spotkań poznaniaków oraz  miejscem, do którego przyprowadza się zagranicznych gości. Kiedyś jedno z najbardziej zaniedbanych miejsc, obecnie - jedno z najbardziej reprezentatywnych w Poznaniu.
– Stary Browar jest dla Poznania jak Manufaktura dla Łodzi. – uważa prof. Jan Mikołajczyk. – Od 150 lat był w tym miejscu browar. Zmieniono funkcje budynku, ale jest to jedna z najlepiej przeprowadzonych rewitalizacji.

Jak podkreśla profesor, duże znaczenie ma też ożywienie ulicy Półwiejskiej, która stała się naturalnym połączeniem Starego Browaru ze Starym Rynkiem oraz wymieszanie kultury ze sztuką.
– W  niedalekiej przyszłości otworzy się dwa razy większe CH Posnania, które będzie będzie wykorzystywało nowe technologie informacyjne – mówi prof. Borusiak. – Nie sądzę, aby Stary Browar miał się czego bać, ale jeśli właściciel planuje go sprzedać , to teraz jest na  to dobry moment.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski