Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Telekomunikacja - problemy

Milena Kochanowska
Na pytania dotyczące reklamacji i problemów telefonicznych odpowiada Maria Piechocka, rzecznik Telekomunikacji Polskiej w Poznaniu

Zazwyczaj mój rachunek za telefon i neostradę wynosi 90 zł. Tym razem mam zapłacić ponad 200
zł. Zaraz po otrzymaniu rachunku reklamowałem go. Czy muszę go zapłacić?

- Jeśli mamy wątpliwości dotyczące naliczonych opłat na fakturze i czekamy na odpowiedź na założoną reklamację, a termin płatności się zbliża, zgodnie z obowiązującym w TP regulaminem świadczenia usług telekomunikacyjnych, należności nieobjęte reklamacją powinny być uregulowane terminowo. Płatności, w pana przypadku będzie to kwota 90 zł, można dokonać na druku zastępczym na poczcie lub w banku.

Przed świętami zepsuł mi się telefon stacjonarny. Niestety, nie udało mi się zgłosić tej awarii z telefonu komórkowego, dlaczego?
- Żeby dodzwonić się na błękitną linię z telefonu komórkowego, musimy wybierać numer 801 179 894. Koszt takiego połączenia jest równy cenie jednego impulsu naszego operatora, bez względu na długość rozmowy i zależy od cennika danej sieci komórkowej. Połączenie z telefonu stacjonarnego lub z automatu telefonicznego TP pod numer 19393 jest bezpłatne. 

Przez przypadek zapłaciłem dwa razy tę samą fakturę. Co mam zrobić, by otrzymać nadpłaconą kwotę?

- Pieniądze, zgodnie z pana życzeniem, mogą zostać odesłane przekazem pocztowym albo przelewem na pana rachunek bankowy. Możliwe jest również zaliczenie tej kwoty na poczet przyszłych należności za usługi. Proszę zadzwonić pod numer 19393 i zadecydować.


Wynajmuję mieszkanie z telefonem. Od trzech miesięcy jestem za granicą. Chciałem sprawdzić czy regulowane są opłaty za mój telefon domowy. Jak to zrobić?

- Żeby skontaktować się z błękitną linią zza granicy wystarczy wybrać numer 0048 6119393. Koszt połączenia jest zgodny z cennikiem operatora zagranicznego. Jeśli nie możemy połączyć się w ten sposób, skorzystajmy z formularza dostępnego w internecie na stronie www.tp.pl w  zakładce "zapytanie do TP". Stan konta, rozliczeń z telekomunikacją można też samodzielnie sprawdzić w zakładce "moje konto", umieszczonej na tej samej stronie. 


Chciałem zgłosić brak faktury za neostradę. Zadzwoniłem pod numer 19393. Zanim uzyskałem połączenie z konsultantem, musiałem wysłuchać zapowiedzi i wybierać kilkanaście cyfr. Czy można to ominąć?

- Do spraw związanych z neostradą polecam nową infolinię 801 505 505. Tu załatwimy wszystkie sprawy dotyczące usługi dostępu do internetu. Jeśli klient chce uniknąć dzwonienia, może skorzystać z możliwości, jakie daje osobiste konto na stronie internetowej TP.


Czy mogę występować w imieniu mojej chorej babci, w sprawach związanych z jej telefonem?

- Tak, pod warunkiem, że babcia wyznaczy panią do kontaktu z TP. Ze strony internetowej proszę wydrukować formularz  pełnomocnictwa, podpisać go i przesłać pod adres, który znajduje się na rachunku telefonicznym.

STRONA GŁÓWNA GŁOSU WIELKOPOLSKIEGO

Najnowsze informacje z Wielkopolski wprost na Twoją skrzynkę - zapisz się do newslettera

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski