- Gdybyśmy nie wykorzystali destruktu, mielibyśmy ogromny problem, co z nim zrobić - podkreśla Janusz Pęcherz, prezydent Kalisza.
Ostatecznie okazało się, że w ten sposób udało się utwardzić ponad 20 kilometrów ulic, gdzie mieszkańcy dotychczas musieli brnąć w błocie lub mieli kłopoty z dojazdem do swoich domów.
- Nie są to drogi strategiczne dla funkcjonowania miasta, jednak dla mieszkańców niezwykle istotne - mówi Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu i jako przykłady podaje ulice: Dyngusową, Gajową, Kossaka, Michałowskiego, i Stanisławskiego, Milenijna, Pałacowa, Pasieczna, Olszynowa, Promienista, Wesoła, Dębowa, czy Świerkową. - Utwardziliśmy destruktem ulicę Biskupicką, gdzie był mało komfortowy przejazd po płytach betonowych. W następnym roku na tych ulicach wykonamy powierzchniowe zamknięcie przy użyciu emulsji i grysów. Biorąc pod uwagę niewielkie obciążenie tych ulic pojazdami, powstanie nawierzchnia bitumiczna, która na ładnych kilka lat wystarczy i zabezpieczy w miarę komfortowy dojazd do posesji - dodaje dyrektor Gałka.
Jednocześnie wykorzystano także kostkę brukową zdemontowaną głównie przy ulicy Górnośląskiej. Tę zużytą wykorzystano do budowy chodnika wzdłuż ulicy Okrąglickiej, a także na budowę parkingów przy SP 18 oraz przy SP 17. Pozostała kostka została zmagazynowana i ma być wykorzystana wiosną.
ZiemiaKaliska.com.pl Dołącz do naszej społeczności na Facebooku!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?