60 Sekund Biznesu: W Polsce 40 proc. reklam display jest blokowanych przez ad block

AIPZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (7 zdjęć)
O nowych formatach natywnych, ich sile i wynikach oraz synergii osiągniętej dzięki współpracy startupu z GroupM, rozmawiamy z Janem Dybczyńskim, pomysłodawcą projektu i CEO Smart55.

Czym jest format SmartLink i jak działa? Jakie problemy rozwiązuje?

Jan Dybczyński: SmartLink to natywny format reklamowy In Image, umieszczany bezpośrednio na zdjęciu redakcyjnym opublikowanym na serwisie internetowym. Zdjęcia stanowią dzisiaj główną treść na serwisach informacyjnych i lifestylowych. Proporcje pomiędzy treściami silnie ewoluują na korzyść treści wizualnych. Zdjęcie jest z natury wiarygodne, stanowi treść, którą można przyswoić w ułamku sekundy i tym samym jest atrakcyjna dla odbiorcy. Zdjęcie jest zatem bardzo dobrym miejscem do umieszczania kontekstowych przekazów reklamowych. Performance formatów używanych przez Smart55 potwierdza, że nieintruzywna forma reklamy umieszczona na zdjęciu jest akceptowana przez użytkownika, chętnie klikana i generuje ruch wysokiej jakości.

Jak powstał pomysł na SmartLink?

J.D.: Natywna reklama InImage, a w tym również SmartLink rozwijały się w chwili spadającej atrakcyjności i skuteczności tradycyjnych banerów reklamowych. Reklama display powoli traci na skuteczności oraz przestaje być akceptowana przez użytkowników. W Polsce 40% reklam display jest blokowanych przez ad block. Ta sytuacja zmusza reklamodawców do poszukiwania alternatywnych źródeł przychodów i innowacyjnych modeli monetyzacji ich serwisów. Smart55 wypełnia te kryteria i jest jednym z możliwych rozwiązań alternatywnych dla klasycznej reklamy banerowej.

Jaki jest model biznesowy Smart55 ?

Smart55 nie tworzy własnych treści, stworzyliśmy platformę reklamową która integruje się z serwisami tematycznymi partnerskich wydawcow. Integracja jest bardzo prosta i pozwala Smart55 emitowanie reklam na zdjęciach wydawców online. Współpracujemy w Polsce z największymi wydawcami internetowymi min. Ringier Axel Springier. Mamy własny dział sprzedaży, który komercjalizuje powierzchnie zdjęć wydawców. Naszymi klientami są domy mediowe oraz reklamodawcy bezpośredni. W zeszłym roku przeprowadziliśmy 175 kampanii reklamowych. Podstawowym modelem rozliczeniowym w naszym działaniach jest CPC. Wygenerowany przychód dzielimy pomiędzy wydawców oraz Smart55 – działamy w oparciu o rev-share.

Dla kogo przeznaczony jest produkt? Które branże mogą szczególnie na nim skorzystać?

J.D.: SmartLink jest wykorzystany do „klasycznych” kampanii reklamowych jak i do działań o charakterze e-commerce’owym. SmartLink nie jest dedykowany do specyficznych branż lub segmentów rynku. Jest to narzędzie kontekstowe, charakter treści redakcyjnych określa potencjalnego użytkownika. Przy jego użyciu SmartLink może promować tak naprawdę każdy produkt i usługę. Nasze dwuletnie doświadczenie pokazuje iż branżami najbardziej zainteresowanymi tą formą reklamy są branże: motoryzacyjna, modowa, finansowa, farmaceutyczna i beauty.

Czy z pomocą SmartLink możemy targetować użytkowników? Na podstawie jakich kategorii?

J.D.: W procesie umieszczania formatów SmartLink na zdjęciach zapisujemy w formie tagów kategorie zdjęcia i kontekstu redakcyjnego, w jakim to zdjęcie się znajduje. Tagi są wykorzystywane do targetowania, które w przypadku SL odbywa się na poziomie odniesienia do kontekstu redakcyjnego, w jakim pojawia się konkretna reklama. Nie ma zatem możliwości targetowania na konkretnego użytkownika. Platforma SmartLink posiada funkcję geolokalizacji oraz funkcję wyświetlania kampanii w czasie.

60 Sekund Biznesu: W Polsce 40 proc. reklam display jest blokowanych przez ad block

Smart Link przed rozwinięciem labelki.

60 Sekund Biznesu: W Polsce 40 proc. reklam display jest blokowanych przez ad block

Smart Link po rozwinięciu labelki.

Jak rozwijany jest pomysł SmartLink?

J.D.: Na początku istnienia SmartLink używał wyłącznie tekstu do komunikowania użytkownikowi dokąd zostanie przekierowany przez kliknięcie. Od dwóch latach reklama natywna podlegała procesowi standaryzacji. Klasyczny format reklamowy zawiera zdjęcie i krótki tekst, dlatego postanowiliśmy rozszerzyć SmartLink w tym kierunku. Powstał nowy format zawierający zdjęcie. Jest to również wynik współpracy z zespołem plista, GroupM. Od ponad roku SmartLink intensywnie współpracuje z plista, poszukując nowych pól synergii. Nowy format RichLink stał się komplementarny do formatów plista, co znacząco ułatwia realizację wspólnych kampanii. W najbliższych miesiącach Smart55 i plista planują kolejne wspólne przedsięwzięcia w obszarze reklamy natywnej.

Jak wygląda format RichLink?

J.D.: Na zdjęciu umieszczamy znacznik informujący użytkownika, że na zdjęciu znajduje się aktywne przekierowanie. Po najechaniu kursorem na znacznik lub pierwszym kliknięciu na smartfonie rozwija się pole zawierające tekst i zdjęcie. W ten sposób SmartLink zbliżył się do standardu reklamy natywnej, która coraz powszechniej stosowana jest na rynku europejskim.

60 Sekund Biznesu: W Polsce 40 proc. reklam display jest blokowanych przez ad block

Rich Link przed rozwinięciem labelki.

60 Sekund Biznesu: W Polsce 40 proc. reklam display jest blokowanych przez ad block

Rich Link po rozwinięciu labelki.

Jakie wyniki osiąga SmartLink? Czy możecie pochwalić się najciekawszymi case’ami?

J.D.: Niezmiennie od ponad dwóch lat nasz format osiąga wysoki CTR. Średni CTR wynosi 0,7% co jest wynikiem kilkukrotnie większym od CTR baneru reklamowego z analogicznymi treściami reklamowymi. Nasz performance jest bardzo dobry w reklamach dla branży motoryzacyjnej – są to kampanie nakierowane na wygenerowanie jakościowego ruchu na LP. Jesteśmy bardzo mocni również w branży wnętrzarskiej w kontekście zarówno mebli jak i AGD.

Jakie są Wasze plany rozwoju?

Platforma reklamowa Smart55 zwalidowała się na polskim rynku i Smart55 jest liderem reklamy in-image w Polsce. Obecnie szukamy partnerów do rozwoju naszego projektu na rynkach zagranicznych. Rozwój ten wyobrażamy sobie przez udostępnienie naszej platformy w modelu SaaS. W ramach programu Go to Brand byliśmy na misji gospodarczej w USA, niedawno wróciliśmy z największym targów IT w Japonii – Japan IT Week. Wybieramy się na konferencję DLD w Tel Avivie, Websummit w Lizbonie oraz TechCrunch w San Francisco.
Zamierzamy również wdrożyć nowe funkcjonalności w obszarze e-commerce, m.inn autoamtyczne wyszukiwanie w feedach produktowych sklepów internetowych produktów podobnych do tych widniejących na zdjęciach redakcyjnych. To bardzo obiecujący kierunek rozwoju naszego projektu.

Artykuł sponsorowany w ramach programu Go to Brand/PARP

60 Sekund Biznesu: W Polsce 40 proc. reklam display jest blokowanych przez ad block

Materiał oryginalny: 60 Sekund Biznesu: W Polsce 40 proc. reklam display jest blokowanych przez ad block - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3