Aktywność fizyczna jesienią – jak dbać o formę podczas niesprzyjającej aury?

Paula Apanowicz
GettyImages
Jesień to pora roku, którą wielu z nas najchętniej spędziłoby pod ciepłym kocem z kubkiem aromatycznej herbaty w ręku. Niesprzyjająca aura nie powinna jednak zniechęcać nas do aktywności fizycznej, której jedną z zalet jest wzmocnienie odporności, niezbędnej w sezonie przeziębień. W tym artykule dowiesz się, jak zadbać o formę w nadchodzących miesiącach.

Sport jesienią – aktywność na świeżym powietrzu

Wczesna jesień to bardzo często wciąż dość ciepłe popołudnia, które zachęcają nas do aktywności na świeżym powietrzu. Bieganie, jazda na rowerze czy rolkach sprawdzi się więc idealnie, jeśli szukamy sposobu na poprawę własnej kondycji i zadbanie o szczupłą sylwetkę. Dodatkowym atutem treningu w parku lub lesie jest ponadto świetne dotlenienie organizmu, a także cieszenie się pięknymi krajobrazami pozytywnie wpływającymi na nasz nastrój.

Jeśli w chłodniejsze wieczory wolisz pozostać przy ćwiczeniach w domu to całkowicie zrozumiałe. Zachęcamy Cię jednak do dłuższych spacerów w ciągu dnia – wygodne obuwie, ciepłe ubrania i kubek z gorącą herbatą wspomogą jesienne czerpanie z dobrodziejstw świeżego powietrza.

Aktywność fizyczna jesienią – basen

Jesień to ponadto idealna pora roku, by rozpocząć regularne treningi na basenie. W czasie pływania angażujemy praktycznie wszystkie nasze mięśnie – to zatem idealny sposób na zrzucenie kilku kilogramów, wzmocnienie mięśni oraz ogólną poprawę stanu organizmu.

Z pewnością wielu z nas zdaje sobie sprawę, że ponura jesienna aura sprzyja nasileniu się nastrojów depresyjnych i przygnębienia. Aktywność w wodzie pozwoli nam się zrelaksować i poprawić humor. Oto pozostałe zdrowotne atuty wynikające z regularnego pływania:

  • poprawa wydolności organizmu
  • redukcja stresu i zwiększenie poczucia własnej wartości
  • zapobieganie powstawaniu chorób serca
  • korzystny wpływ na układ oddechowy i krążenia
  • wzmocnienie mięśni kręgosłupa
  • redukcja wagi – w ciągu godzinnego treningu możemy spalić nawet 600 kcal
  • forma rehabilitacji po przebytych urazach i operacjach

A może jesienny trening w domu?

Jeśli bez entuzjazmu podchodzisz do zapisów na siłownię i wolisz zostać w domu, tam również z powodzeniem zadbasz o swoją formę. Jesień kojarzy nam się z wieczorami spędzanymi pod ciepłym kocem i oglądaniu ulubionego serialu. Warto jednak spod niego wyjść i nie rezygnując z oglądanego filmu wykonać na nim np. serię przysiadów.

Warto ponadto rozważyć wdrożenie ćwiczeń rozciągających i wzmacniających mięśnie. Postaraj się znaleźć w swoim codziennym grafiku chwilę dla siebie, kiedy zadbasz o kondycję i zdrowie. W domowej aktywności możesz wspomóc się dostępnymi w internecie planami treningowymi, a także darmowymi materiałami wideo, na których instruktor dostosowuje ćwiczenia do indywidualnych potrzeb osób rozpoczynających przygodę ze sportem. Zastanów się także nad praktyką jogi lub medytacji – dzięki temu wyciszysz własny umysł po ciężkim dniu i odnajdziesz wewnętrzną równowagę dla lepszego samopoczucia i większej produktywności.

Pamiętaj, że każda aktywność – niezależnie czy wykonujesz ją w domowym zaciszu, na siłowni, czy świeżym powietrzu – niesie za sobą mnóstwo korzyści dla zdrowia. Dzięki niej nie tylko wzmocnisz odporność, tak cenną w przypadku sezonu przeziębień i gryp, ale też zapobiegniesz jesiennej chandrze. Podczas uprawiania sportu wytwarzają się bowiem endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia, odpowiedzialne za dobry nastrój, redukcję stresu i motywację do codziennych wyzwań.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Katastrofa śmigłowca pod Kijowem. Zginęło kierownictwo MSW Ukrainy

Materiał oryginalny: Aktywność fizyczna jesienią – jak dbać o formę podczas niesprzyjającej aury? - Strona Zdrowia

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Przemek
Jesienią koniecznie wyskoczcie pobiegać, wystarczy dobrze się ubrać, wszystko znajdziecie tutaj https://trucht.com/
G
Gość
Gdy aura nie sprzyja bieganiu włączam ulubioną playlistę na słuchawki i wskakuję na rowerek stacjonarny. W tym czasie roomba sprząta mieszkanie, a ja się solidnie spocę, biorę prysznic i cieszę się wyrzutem endorfin :) Nie chcę rezygnować z codziennego treningu, bo to mój nawyk dla zdrowia i dobrego samopoczucia.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie