Miały by one powstać na ulicach wskazanych przez lokalny samorząd i stanowić od 30 do 50 procent ogólnej liczby miejsc postojowych. - Dokładny procent uprzywilejowanych kopert powinien zostać ustalony w drodze analizy wykonanej przez Zarządy Dróg Miejskich - wyjaśnia Tomasz Dworek z RO Stare Miasto.
On i koledzy proponują, by takie rozwiązanie wprowadzić na następujących ulicach: Rybaki, Łąkowa, Kwiatowa, Nowowiejskiego, Św. Wojciecha, Kościuszki, Garbary. - Wybraliśmy te ulice, które nie są stricte handlowe, gdzie nie ma wielu sklepów, restauracji czy kawiarni - dodaje Tomasz Dworek.
Natomiast Marcin Liminowicz, kolejny radny ze Starego Miasta dodaje, że specjalne miejsca parkingowe dostępne tylko dla mieszkańców danej dzielnicy znajdziemy w czeskiej Pradze, czy austriackim Wiedniu.
Zaznacza, że nie jest to więc odważny eksperyment wymyślony przez radę osiedla, lecz sprawdzone rozwiązanie znane z innych miast europejskich. - Jednocześnie powinniśmy rozwijać sieć parkingów buforowych i systemu Park and Ride dla osób, które pragną odwiedzić centrum Poznania - zaznacza Marcin Liminowicz.
Zgodnie z propozycją dla kierowców spoza centrum, którzy chcą zaparkować na Starym Mieście, dostępne są już parkingi wielopoziomowe, takie jak parking pod Placem Wolności. - Pozwólmy więc mieszkańcom na pozostawienie ich pojazdów blisko kamienic, w których mieszkają - mówi Marcin Liminowicz .
W ZDM poinformowano nas, że były już prowadzone rozmowy z radą osiedla. - Wskazane przez samorządowców lokalizacje zostaną przeanalizowane, również pod kątem możliwości terenowych i prawnych w ich realizacji - wyjaśnia Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?