Chińczycy przez Poznań chcą podbić Polskę [ZDJĘCIA FILM]

Mateusz Pilarczyk
Chińczycy przez Poznań chcą biznesowo podbić Polskę Fot. Waldemar Wylegalski
Powiedzieć po rozpoczęciu w Poznaniu pierwszych targów Homelife Show, że: "Polak, Chińczyk dwa bratanki" to jeszcze trochę na wyrost. Widać jednak, że przedstawiciele Państwa Środka chcą robić w Polsce interesy i sprzedawać nie tylko tanie produkty, ale i te wysokiej jakości. Sytuacja też się odwraca. Coraz częściej to polskie firmy interesują się Chinami jako rynkiem zbytu dla swoich wyrobów.

- Biznes wielkopolski jest w pierwszej trójce firm, które się do nas zgłaszają. Mamy wielu importerów, ale także firmy eksportujące do Chin. Przykładem jest przedsiębiorstwo zajmujące się precyzyjnym wycinaniem laserowych elementów do produkcji maszyn - mówi Dominik Błędzki z Polsko-Chińskiej Izby Gospodarczej.

Zainteresowaniem Chińczyków cieszą się nasze wyroby mięsne, mleko, bursztyn, a także słodycze - te produkty są już obecne na liczącym grubo ponad miliard osób rynku.

- Jedną z firm, której aktywnie pomagamy działać na chińskim rynku jest Jutrzenka (właściciel marki Goplana - red.). W Chinach możemy konkurować ceną i jakością, ale naszych produktów wciąż jest tam mało, a właściwie, patrząc na skalę, to ich nie ma - uważa Sebastian Stasiuk z firmy China-Poland Centrum Współpracy Gospodarczej, która ma swoją siedziby w Szanghaju i Poznaniu.

W przygotowanie gruntu pod kontakty z Azją zaangażowane są mocno chińskie władze. Do Poznania na odbywającą się w ramach Homelife Show konferencję o polsko-chińskiej współpracy handlowej i inwestycyjnej przyjechał nie tylko ambasador Chin w Polsce Sun Yuxi, ale także Hong Qingua, przedstawiciel regionu Hangzhou, z którego wywodzi się większość firm prezentujących od wczoraj swoje produkty na Międzynarodowych Targach Poznańskich.

- Jesteśmy tu za namową miejscowego rządu - przyznaje Jenny z firmy Wensli zajmującej się produkcją jedwabnych tkanin. W kontaktach z europejczykami, podobnie jak inni młodzi Chińczycy woli posługiwać się angielską wersją swojego imienia, bo tak jest łatwiej.
- Polski rynek jest duży i chcemy rozpocząć współpracę na szerszą skalę. Mamy wielu zainteresowanych klientów - dodaje i chwali się zdjęciami jedwabnych chust przygotowanymi specjalnie na pekińską olimpiadę. Wensli miało wyłączność na ich produkcję.

Za ściągnięcie do Wielkopolski prawie 300 firm z branży meblarskiej, wyposażenia wnętrz, elektronicznej, sanitarnej, etc. odpowiedzialna jest firma Meorient. Homelife Show to jej pierwsza wystawa w Europie. W sobotę będą mogli ją odwiedzić wszyscy chętni.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Co dziesiąty Polak kupuje podróbki

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marych

Skrupulatnie realizują dyrektywę Pekinu: idźcie i zdobywajcie świat, a w tym przypadku chodzi o zdobycie EU, a Polska jest tylko drzwiami wejściowymi. Polscy politycy wpuścili bardzo wyrafinowanego konia trojańskiego.

s
sebr

ciekawe ..ale mało elektroniki

Dodaj ogłoszenie