Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cyberprzestępcy znów atakują. Tym razem działają na Messengerze

Nicole Młodziejewska
Nicole Młodziejewska
Specjaliści cyberbezpieczeństwa ostrzegają
Specjaliści cyberbezpieczeństwa ostrzegają Materiały prasowe
CyberRescue, firma zajmującej się cyberbezpieczeństwem przestrzega przed kolejną falą oszustw. Tym razem niebezpieczeństwo może czyhać na Messengerze i Facebooku.

– Przestępcy w ostatnich tygodniach przechodzą samych siebie - masowo wysyłają podrobione SMSy, maile, a nawet kontaktują się z ofiarami na Messengerze. Zagrożone nie są jedynie osoby prywatne, a również przedsiębiorcy i osoby prowadzące konta firmowe na Facebooku

– tłumaczą przedstawiciele CyberRescue.

Jak dochodzi do takich sytuacji?

W pierwszej kolejności na znanej platformie otrzymujemy wiadomość. Początkowo wszystko wygląda prawidłowo i nie wzbudza naszych podjerzeń, nadawca wiadomości ma zdjęcie i nazwę wskazującą, że mamy do czynienia np. z Centrum Pomocy Facebooka.

Z treści wiadomości wynika, że nasz dostęp do portalu może być zablokowany lub ograniczony. Żeby odwołać się od tej decyzji, należy skorzystać z linka przesłanego przez Zespół Pomocy. I tu zaczynają się problemy.

– Jeśli zdecydujemy się kliknąć, wylądujemy na stronie łudząco podobnej do Facebooka. Żeby zobaczyć szczegóły sprawy, pozostaje nam wprowadzić dane logowania - co wiążę się z przejęciem tych danych przez oszustów i utratą dostępu do naszego konta

– tłumaczą przedstawiciele CyberRescue.

Taka sytuacja przydarzyła się jednemu z klientów tej firmy, panu Rafałowi. Niczego nieświadomy podał przestępcom dane do logowania na konto swojej firmy.

– Nagle na moim firmowym fanpage’u pojawiły się jakieś azjatyckie filmiki. W dodatku z mojego konta bankowego zniknęła spora kwota

– dodaje klient CyberRescue.

Dostęp do profilu pomogli mu odzyskać specjaliści z CyberRescue.

– Klient był właścicielem strony, na której reklamował swoje produkty. Wydawał niewielkie kwoty na cykliczne kampanie marketingowe. W tym celu podpiął wcześniej swoją kartę płatniczą. Gdy przestępcy dobrali się do profilu, mogli dowolnie dysponować pieniędzmi przeznaczonymi na reklamę i robili to w celu zwiększenia popularności swoich fałszywych sklepów

– wyjaśnia Kornelia Giglok, specjalistka ds. Cyberbezpieczeństwa.

Co zrobić w sytuacji, gdy daliśmy się oszukać? Należy jak najszybciej odzyskać dostęp do konta za pomocą formularza facebook.com/hacked. Następnie czeka nas zmiana hasła oraz aktywacja weryfikacji dwuetapowej. Warto również zastanowić się nad ustawieniem limitów na karcie, którą podpinamy do płatności na używanych przez nas stronach internetowych.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Obserwuj nas także na Google News

Jesteś ciekawy, jakie ukryte funkcje ma Messenger? Przekonaj się i sprawdź w naszej galerii.

Korzystasz z aplikacji Messenger? Te 7 jej ukrytych funkcji ...

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski