Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cyfrowa kostka z Wielkopolski na targach w USA [ZDJĘCIA]

Mateusz Pilarczyk
Z największych na świecie targów poświęconych elektronicznej rozrywce i grom komputerowym wrócili wielkopolscy twórcy cyfrowej kostki do gry. Zespół Dice+ był pierwszą w historii firmą z Polski, która wzięła udział w odbywającej się w Los Angeles imprezie Electronic Entertainment Expo (w skrócie E3). W USA ich produkt miał swoją światową premierę.

- Dice+ wzbudziło ogromne zainteresowanie nie tylko odwiedzających, ale również producentów sprzętu elektronicznego i największych wydawców gier. Po powrocie dostaliśmy też wiele maili z podziękowaniami oraz pozytywnym wsparciem - opowiada o E3 Monika Leksowska z poznańskiej firmy GIC, która opatentowała kostkę.

Dice+ wygląda jak standardowa, sześcienna kostka, a w rzeczywistości zawiera w sobie najnowszą technologię, która wysyła bezprzewodowo wynik rzutu poprzez połączenie Bluetooth do komputera i innych urządzeń elektronicznych. Dzięki temu klasyczne planszówki zyskują nowy wymiar.

Kostkę wymyślili i zaprojektowali dwaj wielkopolanie: Patryk Strzelewicz i Michał Bąk. Chcieli by urządzenie było proste i intuicyjne w obsłudze. Co, biorąc pod uwagę zainteresowanie stoiskiem Dice+ na targach w Los Angeles, się udało. W ich projekt zaangażowane jest również, kojarzone z nominowanym do Oscara Tomkiem Bagińskim, studio Platige Image specjalizujące się w grafice komputerowej.

JAK GRAĆ DICE+

- Na targach mieliśmy również promocję naszego najnowszego spotu promocyjnego, przygotowanego właśnie przez Platige Image - uzupełnia relację z E3 Monika Leksowska.

Widać na nim rodzinę grającą wspólnie w gry za pomocą kostki i mamę z dzieckiem wykorzystującą Dice+ do nauki tabliczki mnożenia, czyli próbkę zastosowań kostki XXI wieku.

SPOT DICE+ ZAPREZENTOWANY NA E3:

DICE+ PLAY from DICE+ on Vimeo.

Na E3 pokazano też pierwsze proste gry wykorzystujące elektroniczny sześcian. Wśród nich chińczyk, backagmononn, czy zaprojektowana specjalnie dla wielkopolskiej kostki gra "This way up".

To jednak może być za mało, aby podbić rynek rozrywki. Dzięki E3 z gadżetem mogły zainteresować się firmy tworzące aplikacje i oprogramowanie. Sukces Dice+ w dużej części jest uzależniony od ich reakcji. Nikt bowiem nie kupi mającego kosztować około 100 zł urządzenia dla rozgrywki w chińczyka.

Potencjał jest jednak duży. Szacuje się, że na świecie jest 11 tys. rodzajów tradycyjnych gier wykorzystujących kostkę. Na razie około 500 z nich przeniesiono do wirtualnego świata - wiele z nich dostępnych jest na tablety, których liczbę użytkowników szacuje się na 63 mln. Według badań Raport Mobile Internet Standard 2011 aż 84 proc. z nich gra na tych przenośnych urządzeniach.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski