Nasza Loteria

Do końca roku w Poznaniu powstanie 21 stacji ładowania samochodów elektrycznych. Rozstrzygnięto przetarg na ich budowę

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
W mieście ma stanąć ponad dwieście stacji ładowania samochodów elektrycznych
W mieście ma stanąć ponad dwieście stacji ładowania samochodów elektrycznych Grzegorz Okoński
Firma Agregaty Polska Sp. z o.o. wygrała postępowanie na budowę i obsługę stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Jako dzierżawca terenu będzie płacić miastu za zajęcie pasa drogowego, na którym postawi urządzenia do ładowania pojazdów.

W Poznaniu do końca tego roku powinno stanąć co najmniej 210 punktów do ładowania – wynika to z zapisu Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Co ważne, ten obowiązek nie jest nałożony na miasto, lecz Poznań powinien zachęcać i ułatwiać zainteresowanym podmiotom prywatnym stawianie takich stacji.

Sprawdź też:

Zgodnie z zapisami ustawy od 1 stycznia 2022 roku samochody elektryczne muszą stanowić 10 procent wszystkich używanych przez urząd miasta pojazdów. Od 2025 r. odsetek ten musi wzrosnąć do 30 procent. Podobna sytuacja dotyczy samochodów, które służą do wykonywania zadań publicznych (tj. sumy wszystkich pojazdów wykorzystywanych m.in. przez Zarząd Dróg Miejskich, Zarząd Transportu Miejskiego, straż miejską itp.). Jednak w tej sytuacji ustawodawca wskazał, że od 1 stycznia 2022 roku powinno to być 10 procent pojazdów elektrycznych lub napędzanych gazem ziemnym (30 procent od 1 stycznia 2025 roku).

Czytaj też: Czy samochód elektryczny się opłaca? W Poznaniu ich kierowcy mniej zapłacą za parkowanie

Przetarg na budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych wygrała firma Agregaty Polska Sp. z o.o., która będzie płacić miastu za zajęcie pasa drogowego, na których zamontuje urządzenia do ładowania pojazdów.

Wiadomo, że w tym roku powinny stanąć punkty ładowania samochodów elektrycznych w 21 następujących lokalizacjach:

  • ul. Długa - 2 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Północna - 4 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul Św. Michała - 4 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Zwierzyniecka - 4 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Szydłowska - 2 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. 28 Czerwca 1956 r. - 4 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Piaśnicka - 2 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Kościuszki - 4 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • al. Niepodległości - 4 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul Podgórna - 2 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Bukowska - 2 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Dąbrowskiego - 4 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Baraniaka - 4 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Wyspiańskiego - 2 punkty punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Piotrowo - 2 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Taylora - 2 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Królowej Jadwigi - 2 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Poznańska - 2 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Dąbrowskiego - 2 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Rumuńska - 4 punkty ładowania i miejsca postojowe
  • ul. Ewangelicka/Za Groblą - 4 punkty ładowania i miejsca postojowe

Zobacz też:

FREE NOW, czyli platforma do zamawiania przejazdów dostępna w 100 miastach Europy i 7 największych aglomeracjach w Polsce (w tym w Poznaniu) przeanalizowała trendy dotyczące weekendowych przejazdów pasażerów, m.in. najczęściej wybierane adresy docelowe i odbioru w piątkową i sobotnią noc.  Z analizy szczytu zamówień wynika również, że Polacy na wieczorne weekendowe wyjścia najczęściej wybierają się o 19.00, a wracają około 1-2 w nocy.Jakie okolice powinien odwiedzić każdy, kto szuka dobrej zabawy w Poznaniu? Przejdź dalej i sprawdź --->

6 najbardziej imprezowych ulic w Poznaniu

Sprawdź też:

od 16 lat
Wideo

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
4 lutego, 12:57, Gość:

To jeszcze trzeba wyłuszczyć suwerenowi nie na tych miejscach nie będzie mógł parkować swego pełnoletniego grata.

4 lutego, 14:24, Gość:

Widzisz synku, twój nowoczesny, postępowy samochód elektryczny, za kilka lat będzie gratem. Już teraz korzystanie z niego jest nieopłacalne ale przecież ty wszystko wiesz najlepiej.

4 lutego, 15:20, Cav:

Masz jakieś wyliczenia na temat opłacalności elektryków?

Miałeś kiedyś takiego, liczyłeś ile Cię kosztował?

Względnie znasz kogoś, kto miał, a potem wrócił do spalinowych?

Nie?

No to było do przewidzenia.....

Dla przykładu, ładowanie na stacji GreenWay dla klienta bez stałego abonamentu 1 kWh ze średnio- szybkiej ładowarki prądu stałego kosztuje 2,52 zł, przy czym po upływie 45 min. czasu ładowania za każdą kolejną minutę przy słupku trzeba dopłacić 40 groszy. Co to oznacza w praktyce? Np. to, że naładowanie Renault Zoe z akumulatorem o pojemności ok. 50 kWh kosztowałoby ok. 126 zł. Na ile kilometrów wystarczy taka porcja prądu?

Można przyjąć, że w praktyce, ale przy dosyć optymistycznych założeniach, to niewielkie auto elektryczne zużywa ok. 15 kWh prądu na 100 km, czyli przejechanie takiego dystansu to wydatek rzędu 38 zł. To wynik porównywalny z kosztem przejechania 100 km dieslem spalającym ok. 7,3 l oleju napędowego na 100 km, lub autem spalającym ok 16 l LPG/100 km! Słabiutko!

G
Gość
4 lutego, 12:57, Gość:

To jeszcze trzeba wyłuszczyć suwerenowi nie na tych miejscach nie będzie mógł parkować swego pełnoletniego grata.

4 lutego, 14:24, Gość:

Widzisz synku, twój nowoczesny, postępowy samochód elektryczny, za kilka lat będzie gratem. Już teraz korzystanie z niego jest nieopłacalne ale przecież ty wszystko wiesz najlepiej.

4 lutego, 15:20, Cav:

Masz jakieś wyliczenia na temat opłacalności elektryków?

Miałeś kiedyś takiego, liczyłeś ile Cię kosztował?

Względnie znasz kogoś, kto miał, a potem wrócił do spalinowych?

Nie?

No to było do przewidzenia.....

Sam sobie odpowiadasz na pytania ?

G
Gość
4 lutego, 12:57, Gość:

To jeszcze trzeba wyłuszczyć suwerenowi nie na tych miejscach nie będzie mógł parkować swego pełnoletniego grata.

4 lutego, 14:24, Gość:

Widzisz synku, twój nowoczesny, postępowy samochód elektryczny, za kilka lat będzie gratem. Już teraz korzystanie z niego jest nieopłacalne ale przecież ty wszystko wiesz najlepiej.

4 lutego, 18:54, Gość:

Właśnie odezwał się 100% suweren. Znalazł już sobie w mieście miejsce do parkowania.

O czym ty piszesz głąbie ? Ja mam swoje miejsce na parkingu podziemnym. Innych nie potrzebuje.

B
BMW X3

Pytanie, ile będzie kosztowało pełne "tankowanie" elektronów na tych stacjach. Widziałem ceny w W-wie. W jednym miejscu szybkie ładowanie do 90 procent kosztuje... 250 zł. Za droooogooo!!!

G
Gość
4 lutego, 12:57, Gość:

To jeszcze trzeba wyłuszczyć suwerenowi nie na tych miejscach nie będzie mógł parkować swego pełnoletniego grata.

4 lutego, 14:24, Gość:

Widzisz synku, twój nowoczesny, postępowy samochód elektryczny, za kilka lat będzie gratem. Już teraz korzystanie z niego jest nieopłacalne ale przecież ty wszystko wiesz najlepiej.

Właśnie odezwał się 100% suweren. Znalazł już sobie w mieście miejsce do parkowania.

C
Cav
4 lutego, 12:57, Gość:

To jeszcze trzeba wyłuszczyć suwerenowi nie na tych miejscach nie będzie mógł parkować swego pełnoletniego grata.

4 lutego, 14:24, Gość:

Widzisz synku, twój nowoczesny, postępowy samochód elektryczny, za kilka lat będzie gratem. Już teraz korzystanie z niego jest nieopłacalne ale przecież ty wszystko wiesz najlepiej.

Masz jakieś wyliczenia na temat opłacalności elektryków?

Miałeś kiedyś takiego, liczyłeś ile Cię kosztował?

Względnie znasz kogoś, kto miał, a potem wrócił do spalinowych?

Nie?

No to było do przewidzenia.....

G
Gość
4 lutego, 12:57, Gość:

To jeszcze trzeba wyłuszczyć suwerenowi nie na tych miejscach nie będzie mógł parkować swego pełnoletniego grata.

Widzisz synku, twój nowoczesny, postępowy samochód elektryczny, za kilka lat będzie gratem. Już teraz korzystanie z niego jest nieopłacalne ale przecież ty wszystko wiesz najlepiej.

G
Gość

To jeszcze trzeba wyłuszczyć suwerenowi nie na tych miejscach nie będzie mógł parkować swego pełnoletniego grata.

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski