Koszty nie spadły jednak na barki miasta. Remont przeprowadzono w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Miasto dało miejsce, gdzie prywatna firma otworzyła kiosk Euro-Snack. A w zamian, Eurokiosk gruntownie odświeżyła wnętrze, a także wyremontował toalety (przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych).
- Rewitalizacja miała na celu stworzenie bardziej przyjaznego miejsca dla pasażerów i to się udało - przekonuje Bogusław Bajoński, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Oprócz samego remontu, na pętli pojawiła się też nowa tablica LED, na której będą wyświetlane komunikaty ZTM, a także nowe kasy i punkt informacyjny.
Nowością jest punkt gastronomiczny, który poza tradycyjną rolą (sprzedaż prasy, napojów i przekąsek) będzie równocześnie spełniał rolę punktu obsługi klienta ZTM - można w nim kupić bilety (punkt jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 6 do 20).
- Cieszymy się, że współpracując z ZTM mogliśmy zrealizować przedsięwzięcie, które ożywi Dworzec Rataje - mówi Tomasz Pitak, dyrektor operacyjny firmy Euro kiosk.
Remont dworcowej poczekalni trwał prawie miesiąc. To ważna inwestycja, bo dworzec jest nie tylko jednym z największych i najważniejszych węzłów przesiadkowych w Poznaniu, ale korzystają z niego również przewoźnicy aglomeracyjni z gminy Kleszczewo i Kórnik.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?