- Dajemy pasażerom Eurolotu możliwość latania na większej ilości tras krajowych. Od 31 marca 2013 roku połączenia regionalne z i do Warszawy wykonywane będą w systemie code-share, opartym o partnerską umowę Eurolotu z PLL LOT. Oznacza to, że zarówno w systemie linii Eurolot, jak i PLL LOT dostępne będą określone pule biletów na rejsy krajowe. Dzięki temu bilety na wszystkie trasy krajowe obsługiwane dotychczas częściowo przez Eurolot, a częściowo przez LOT, będą dostępne w sprzedaży u obu przewoźników - wyjaśnia Mariusz Dąbrowski, prezes Eurolot.
LOT obsługiwał w z poznańskiej Ławicy cieszące się dużym powodzeniem połączenie z Warszawą. Linie zapowiadają też zwiększenie liczby rejsów na najbardziej popularnych trasach, w tym do Gdańska i Wrocławia, w godzinach cieszących się największym zainteresowaniem podróżnych. Na razie nie wiadomo, czy na zmianie przewoźnika zyska poznańska Ławica.
Połączenia będą obsługiwane m. in. przez nowoczesne, 78-miejscowe Bombardiery Q400 NextGen należące do Eurolotu.
LOT jest teraz w krytycznej sytuacji. Najbliższe miesiące zdecydują o przyszłości przewoźnika, który ma poważne problemy finansowe. 400 mln zł pomocy jakie podarował firmie budżet państwa może nie wystarczyć. LOT czeka restrukturyzacja. Oddanie połączeń krajowych Eurolotowi może wiązać się z początkiem cięcia kosztów. Sytuacji linii lotniczych nie poprawiają Dreamlinery - samoloty miały być jednym z pomysłów na zapewnienie LOT-owi przyszłości. W wyniku uziemienia najnowszych Boeingów stoi ona pod coraz większym znakiem zapytania.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?