reklama

Grunwaldzka węższa dla samochodów, za to z wydzielonym torowiskiem?

MIZaktualizowano 
Zwężenie części ulicy Grunwaldzkiej i wydzielenie specjalnego pasa ruchu dla tramwajów - to najnowszy projekt Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Jest to związane z zaleceniem przygotowania projektów takiej organizacji ruchu, która by promowała transport publiczny. Dzięki takiemu rozwiązaniu tramwaje nie będą musiały stać w korkach pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Bukowską oraz Matejki i Szylinga.

Polecamy: Rondo Lecha Kaczyńskiego powstanie w Poznaniu?

Korki tworzą się najczęściej podczas imprez targowych. W tym samym projekcie jest koncepcja stworzenia wyodrębnionego lewoskrętu z Grunwaldzkiej w Szylinga. Według drogowców takie rozwiązanie może sprawić utrudnienia w ruchu samochodowym na tej części ul. Grunwaldzkiej i okolicznych drogach. Projekt można opiniować na stronie ww.zdm.poznan.pl do 7 czerwca.

Jak Wam się podoba pomysł drogowców? Komentujcie!

NAJNOWSZE INFORMACJE Z POZNANIA I WIELKOPOLSKI: GLOSWIELKOPOLSKI.PL

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Niestety - jeśli z miasta robi się autostrady, które nie służą komunikacji (brak możliwości skrętu w boczne ulice), w mieście zamiast ulic powstają dukty komunikacyjne do nowo powstałych bloków - osad ludzi ściąganych masowo do miast - ludzi oszukanych mitem wielkiego miasta, obdarowanych dyplomami na raty przez prywatne uczelnie, którym trzeba zbudować "apartamenty" 25mkw :D, ludzi, którzy mają problem, aby swobodnie po mieście się poruszać... Więc zamyka się lewoskręty, montuje 5 sygnalizacji na rondach, zamiast zrobić lepsze kursy i egzaminy na P.J. Miasto nie jest miastem - Głogowska - pozamykane skręty, ekspresówka do komornik, brak przejść, przejazd naokoło - prawie przez Luboń!!! Grunwaldzka - dokładnie to samo - dwa pasy, brak skrętów i jeszcze absurd - tramwaj pośrodku - i piesi, którzy mają przechodzić przez dwupasmówkę, obojętnie jak by nie chcieli wysiąść z tramwaju... Żałosny absurd i idiotyzm - i to są właśnie rządy obecnych włodarzy, którzy wyniszczają to miasto, budują ekspresówki, blokują swobodne poruszanie się po mieście (Bukowska - brak lewoskrętów, Grunwaldzka - to samo), budują coraz to głupsze galerie, w których czynsze sięgają 10tys/m-c, zamykają normalne targowiska, gdzie ludzie są w stanie opłacić najem lokalu, dodatkowo jeszcze ustawiają zakazy zatrzymywania się w centrum, by napędzać kasą francuskiej firmie - przez najbliższe 40 lat, ustawiają słupki uniemożliwiające parkowanie (ul. Wojskowa), by napędzać kasę City Parkowi... ŻENUJĄCE - WSTYD i HAŃBA!!! To miasto nie jest juz dla ludzi - od urodzenia tu mieszkam i jestem załamany napływem i wykwitem żałosnego chamstwa z kompleksami o aspiracjach metropolitalnych :)... Za nasze pieniądze zrobili tu sobie prywatny folwark!!!

a
aa

Komedia. 2 lata poszerzają Grunwaldzką na Junikowie a w samym centrum chcą ograniczyć jej ruch. Poznaniem zarządzają ludzie chyba po szkołach uzawodowionych.

h
heimatschutz

ul. Bukowska już zawężona, ul. Głogowska do zawężenia, a teraz ul. Grunwaldzka. No cóż. Komuś bardzo zalezy na zakorkowaniu wylotów z miasta w kierunku zachodnim. A jak się już na dobre zakorkuje to wtedy będzie kwik, że tak dalej być nie może. A propos. Na Mostach Dworcowym i Uniwersyteckim proponuję po dwa buspasy i jeden kontrapas dla rowerzystów. Tak dla kompletu.

a
andy

normalny jesteś czy lekarza od głowy potrzebujesz?

J
JaJo

Według Studium Zagospodarowania to ul. Szylinga miała być z tramwajem, bez samochodów, natomiast na Grunwaldzkiej między Matejki i Bukowską miały być 4 pasy samochodowe. Pytanie dlaczego włodarze miasta nie zrealizowali woli radnych. Teraz jednak trzeba być konsekwentym - skoro tramwaj pozostał na Grunwaldzkiej, to nie może być blokowany przez samochody.

G
Gość

Najlepiej byłoby w ogóle zakazać ruchu samochodowego na Grunwaldzkiej między Bałtykiem a Olimpią. Tramwaje mogłyby hulać nie niepokojone przez nikogo. A jak spokojnie by się zrobiło w całej dzielnicy - żadnych firm, żadnych klientów - po prostu idylla. Ten sam patent można by zresztą rozciągnąć na Święty Marcin i parę innych ulic w centrum. Wreszcie wyprowadziłyby się stamtąd te znienawidzone i zdecydowanie antymiastotwórcze banki tudzież salony telefonii komórkowej. I zapanowałby błogi, niczym nie zmącony spokój...

Z
Zbigi

Przed Euro 2012 ten odcinek drogi był remontowany - można było wtedy pomyśleć jak dołożyć po dwa pasy ruchu dla samochodów i wydzielić tory - a teraz wydajemy pieniądze na kocepcje oraz zmiany - Poznań jest naprawdę bogatym miastem = widać pracownicy ZDM-u nudzą się i wymyślają głupoty - jest wiele innych bardziej potrzebnych inwestycji!!!!

S
Szarak

Taaak, ZDM myśli, ze goście targowi poruszają się tramwajami. Gratulacje, niebawem nikt do Poznania nie przyjedzie, gdyż miasto jest już teraz bardzo nieprzyjazne ludziom.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3