reklama

Jak można zyskać na czasie

Przemysław WalewskiZaktualizowano 
Afrykańczycy śmieją się z nas, Europejczyków, że my mamy zegarki, a oni czas. Jeśli chodzi o codzienne życie, to zgodzę się z tą prawdę. Człowiek Zachodu goni w przysłowiową piętkę i wiecznie narzeka, że na nic nie ma czasu. W rzeczywistości czas przecieka nam przez palce. Jeden z prekursorów nauki sprawnego i skutecznego działania prof. Tadeusz Kotarbiński radził malkontentom, by dołożyli sobie jeszcze jedno zadanie więcej, a potem je odjęli, to nagle stwierdzą, że czasu jest wystarczająco wiele.

Jednym z najtrudniejszych zadań jakie stoi przed sportowcem – amatorem jest odpowiednia organizacja czasu, by starczyło go na trening, pracę, naukę, dla rodziny. Niektórzy pierwszy trening robią o piątej rano. To znacznie rozsądniejsze rozwiązanie niż katowanie organizmu o godzinie 23. Nie wypoczęty organizm zastrajkuje i odpowie kontuzją. Jak sobie pomóc w zmaganiu z czasem. Trzeba sobie uświadomić, że nasze sprawy dzielą się na: pilne i ważne, ważne ale mniej pilne, pilne ale nieważne oraz ani pilne, ani ważne

Zakwalifikowanie różnych spraw do poszczególnych kategorii poprawia zorganizowanie. Sprawy ważne to przede wszystkim te sprawy, do których przywiązujemy wagę. Sprawy nieważne najczęściej nie wymagają naszej uwagi, choć zdarza się, że właśnie na nie tracimy najwięcej czasu. Sprawy pilne to te, które wymagają od nas natychmiastowej reakcji, chociaż one również dzielą się na ważne i nieważne. Odpowiednie uszeregowanie zajęć pozwala na lepszą organizację planu zajęć i efektywniejsze wykorzystanie czasu.

Treningi planować powinniśmy na każdy tydzień. Na dłuższy okres – miesiąc, musimy znać cele, które chcemy zrealizować, np. budowanie wydolności ogólnej, siły biegowej. Nie naciskajmy trenera, by przygotował nam plan na kilka miesięcy do przodu, bo ani on nie jest wróżką (nie wie, jak będziemy się czuli, czy nie trzeba zwiększyć lub zmniejszyć kilometrażu), ani my nie wiemy, co przyniesie nam życie. Będziemy się stresowali, że tego dnia mieliśmy robić „zakres”, a mogliśmy wyjść tylko na półgodzinną przebieżkę.

Plany treningowe muszą być też dostosowane do warunków na dworze. Bieganie wytrzymałości tempowej po śliskiej Malcie w temperaturze odczuwalnej minus 10 st. Celsjusza jest bez sensu. Spójrzmy na prognozy długoterminowe i poczekajmy z treningiem tempowym. Wykorzystajmy te zimowe warunki na inne „akcenty”. Planowanie wymaga zwrócenia uwagi nie tylko na siebie, ale uwzględnienie w tych planach swojej rodziny, przyjaciół, czasu na relaks. Sztuką jest znalezienie "złotego środka", o którym mówił Arystoteles.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3