- Wyniki zawdzięczamy licznym innowacjom produktowym oraz wsparciu promocyjnemu kluczowych marek, którym pomogły dobre warunki pogodowe na początku kwartału, dużo słonecznych dni w maju. Nieznaczny, ale pozytywny, wpływ zawdzięczamy zwiększonemu ruchowi turystycznemu - uważa Paweł Kwiatkowski, dyrektor do spraw korporacyjnych Kompanii.
Największy wzrost sprzedaży osiągnęły główne marki Kompani Piwowarskiej z Tyskim na czele, które jest najpopularniejszym polskim piwem. Jego sprzedaż wzrosła o 20 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. Duży wpływ na ten wynik miała największa i najdroższa kampania promocyjną w historii marki i rodzimej branży piwowarskiej. Nawiązujący m.in. do Euro 2012 "5 Stadion" zaczął się w kwietniu i będzie kontynuowany w trakcie Olimpiady.
Lech i Żubr odnotowały wzrost o około 10 procent.
- Branża piwna weszła w letni szczyt sprzedaży, który będzie trwał jeszcze przez sporą część września - dodaje Paweł Kwiatkowski.
Kompania źródeł sukcesu szuka m.in. we wprowadzeniu na rynek nowego rodzaju piwa, które jest mieszane z lemoniadą. Na rynek wszedł m.in. Lech Shandy, a inne koncerny odpowiedziały takimi markami jak Warka Radler czy Somersby.
Na wynik za trzeci kwartał wpłynie z pewnością pogoda. W wakacje sprzedaż piwa jest mocno uzależniona od aury. Dlatego branża trzyma kciuki za słoneczne dni, które napędzą popyt na piwo.
Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?