Tarpana zaprojektowano w 1971 roku, wykorzystując elementy żuka i warszawy. Produkcja samochodów trwała od 1972 do 1995 roku w poznańskim Antoninku.
Tarpan miał być autem dla rolników, samochodem "do wszystkiego". W tygodniu miał służyć do wożenia płodów rolnych, a w niedzielę zawieźć liczną wiejską rodzinę do kościoła. Na taką uniwersalność pozwalał rewelacyjny pomysł: przesuwna ścianka wewnątrz kabiny.
Farmerski pick-up szybko stał się znakiem rozpoznawczym brygad remontowo-instalacyjnych. Wykorzystywała go także milicja. Powstał również specjalny model tarpana dla dziennikarzy z okazji wizyty papieża Jana Pawła II w ojczyźnie. Nie brakowało wersji kempingowych.
Po ponad 20 latach od zakończenia produkcji tarpanów pojawił się pomysł utworzenia muzeum tych aut. Placówka ma zostać otwarta w Szreniawie w przyszłym roku.
CZYTAJ WIĘCEJ TUTAJ: Muzeum Tarpana powstanie w Szreniawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?