Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Leszno: Kampania promująca miasto będzie prowadzona w całym kraju

Daniel Andruszkiewicz
Efekty promocji widać było już w ubiegłym roku, kiedy na Piknik Szybowcowy przyjechała rekordowa liczba turystów
Efekty promocji widać było już w ubiegłym roku, kiedy na Piknik Szybowcowy przyjechała rekordowa liczba turystów Daniel Andruszkiewicz
Prawie dwa miliony złotych z unijnych funduszy trafi do Leszna i będzie wydane na promocję miasta. Rozdysponowaniem tych środków zajmą się urzędnicy Informacji Turystycznej.

Mieszkańcy mogą się więc spodziewać występów gwiazd, a dzięki promocji miejskich imprez na dużo większą skalę niż do tej pory, stolicę regionu ma odwiedzać więcej turystów. Leszno ma być bowiem dobrze widoczne między innymi w Poznaniu i Wrocławiu.

W ramach projektu "Promocja produktów turystycznych południowo-zachodniej Wielkopolski" leszczyński samorząd planuje przeznaczyć 2,1 miliona złotych na kampanie reklamowe, finansowanie imprez z udziałem gwiazd dużego formatu, produkcję gadżetów promocyjnych oraz drukowanie ulotek opisujących architekturę i zabytki miasta oraz regionu.

Aż 1,8 miliona złotych udało się uzyskać z Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Pieniądze będą wydawane w ciągu trzech najbliższych lat.

- Z naszych dotychczasowych doświadczeń wynika, że powinniśmy dostosowywać swoją ofertę do poszczególnych grup docelowych. Tak więc nasze działania promocyjne będą skierowane do ludzi aktywnych, rowerzystów, seniorów, rodzin z dziećmi, osób zainteresowanych turystyką kulturową oraz do dzieci i młodzieży - wyjaśnia Anna Dziamska, kierownik Informacji Turystycznej Urzędu Miasta Leszna.

W tym roku powstaną między innymi foldery z bazą noclegową, albumy ze zdjęciami oraz widokówki. Wkrótce ruszy kampania, a bilboardy pojawią się w Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi i Katowicach. Promocja miasta ma być połączona również z reklamą w internecie i audycjami w ogólnopolskiej rozgłośni radiowej. Zakrojona na tak dużą skalę akcja, jest zdaniem urzędników bardzo skuteczna. Widać to na przykładzie ubiegłorocznego pikniku szybowcowego, kiedy po raz pierwszy miasto zainwestowało w podobną kampanię reklamową.

- Na imprezie pojawiło się około 18 tysięcy osób, z czego aż 20 procent pochodziło spoza Leszna. To o sześć tysięcy więcej turystów niż w 2009 roku. Zamierzamy poprawić ten wynik i dlatego piknik szybowcowy będzie w tym roku trwał dwa dni. Dzięki dotacji będziemy mogli sfinansować pokazy akrobacji lotniczych w wykonaniu grup "Biało-czerwone iskry" i "Żelazny", a na scenie wystąpi zespół Volver - zapowiada Dziamska.

Kampania rozpocznie się już za kilka dni, przed majowym weekendem. Będzie też okazją do zaproszenia turystów na żużlowe Grand Prix, które odbędzie się w Lesznie już 30 kwietnia.

Tegoroczny piknik potrwa dwa dni
Największa miejska impreza przyciąga coraz więcej turystów i dlatego ma trwać dłużej niż do tej pory.
Więcej ma być także atrakcji. Poza pokazami lotniczymi najlepszych w kraju pilotów będzie można przelecieć się szybowcem z mistrzem świata Januszem Centką, skoczyć ze spadochronem lub obejrzeć Leszno z balonu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski