ZNAMY WYNIKI MATUR 2013! SPRAWDŹ!
JĘZYK HISZPAŃSKI - POZIOM ROZSZERZONY - ARKUSZ CZĘŚĆ I
JĘZYK HISZPAŃSKI - POZIOM ROZSZERZONY - ARKUSZ CZĘŚĆ II
JĘZYK HISZPAŃSKI - POZIOM ROZSZERZONY - TRANSKRYPCJA
SPRAWDŹ! KLUCZ CKE - JĘZYK HISZPAŃSKI POZIOM ROZSZERZONY
PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI - JĘZYK HISZPAŃSKI - POZIOM ROZSZERZONY
Prezentowane odpowiedzi to propozycje poznańskich nauczycieli, nie są to odpowiedzi z klucza CKE
STOSOWANIE STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH
ZADANIE 1
1.1. fue diseñada
1.2. me garanticen
1.3. se quedó
1.4. abrir y cerrar
1.5. hubieran jugado
ZADANIE 2
2.1. soledad
2.2. precisión
2.3. exactitud
2.4. presencia
2.5. incomodidad
WYPOWIEDŹ PISEMNA
ZADANIE 3
Wypowiedz się na jeden z trzech poniższych tematów. Wypowiedź powinna zawierać od 200 do 250 słów i spełniać wszystkie wymogi typowe dla formy wskazanej w poleceniu. Zaznacz wybrany temat, zakreślając jego numer.
1. Napisz opowiadanie o wydarzeniu w hotelu, w którym na skutek pomyłki jednego z pracowników poznałeś(-aś) sławną osobę.
2. Opisz młodzieżowy obóz przetrwania, który ze względu na usytuowanie i program poleciłbyś/poleciłabyś kolegom pragnącym zmierzyć się z własnymi słabościami.
3. Reklama jest wszechobecna. Przedstaw w formie rozprawki wady i zalety przydrożnej reklamy z punktu widzenia osób podróżujących samochodem.
ROZUMIENIE SŁUCHANEGO TEKSTU
ZADANIE 4
4.1. Los recientes estudios demuestran que el contagio de bostezos afecta exclusivamente a los seres humanos. FALSO
4.2. El experimento se realizó en un grupo de personas étnicamente homogéneas. FALSO
4.3. La relación emocional entre la gente favorece el mencionado contagio. VERDADERO
4.4. Según un grupo de especialistas, el fenómeno descrito tiene sus raíces en las necesidades del hombre prehistórico.VERDADERO
4.5. El texto presenta una hipótesis sobre las causas de una enfermedad. FALSO
ZADANIE 5
5.1. E. Crecimiento acelerado
5.2. F. Gran fuente de oxígeno
5.3. D. Urbanismo ecologista
5.4. A. Alternativa difícil
5.5. C. Huertos “rascacielos"
ZADANIE 6
6.1. Al principio, los niños
A. se gastaban el dinero en golosinas.
6.2. En la prueba
D. Clara y José renunciaron pronto.
6.3. El último día de la prueba, Julia
C. pasó momentos difíciles.
6.4. Un año más tarde, Julia
B. demostró saber tocar el violín.
6.5. Este cuento
B. enseña a tener ilusiones y aspiraciones.
ROZUMIENIE PISANEGO TEKSTU I ROZPOZNAWANIE STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH
ZADANIE 7
7.1. El padre del narrador
A. usaba cerillas.
7.2. Al principio, el narrador no encendió las cerillas porque
A. no podía decidirse.
7.3. Cuando se fue la luz, el narrador
C. se encontraba en su despacho.
7.4. La figura en la habitación
B. tenía aspecto femenino.
7.5. El narrador cuenta
D. una experiencia sobrenatural.
ZADANIE 8
8.1. C. Por eso el país ha logrado nivelar las diferencias respecto al servicio equivalente en Europa.
8.2. E. El precio de los billetes resulta muy elevado para un ciudadano medio español.
8.3. A. Se basa en la creación de cinco grandes rutas que conectarán todas las capitales de provincia españolas y a su vez unirán estas ciudades a Francia y a Portugal.
8.4.D. Para conseguirlo, la UE tiene previsto invertir unos 15 mil millones de euros hasta 2020 en la construcción de vías férreas de alta velocidad.
ZADANIE 9
9.1. C. te
9.2. B. acababa
9.3. B. trampa
9.4. B. conmigo
9.5. A. a
9.6. B. sienta
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?