- Zadania zamknięte były proste, ale część zadań otwartych była już trudniejsza. Poziom był porównywalny do wcześniejszych lat. Było bardzo dużo zadań z ciągów i funkcji - opowiadają Nikola i Emilia, maturzystki z XXXIII Liceum Ogólnokształcącego z Zespołu Szkół Gimnazjalno–Licealnych w Poznaniu.
- Dla mnie zadania otwarte nie były takie złe, w porównaniu do arkuszy z zeszłych lat wydawały mi się łatwiejsze – dodaje jedna z dziewczyn.
W części tzw. zadań otwartych, w których uczniowie, by zdobyć punkty, muszą wyjaśnić swój tok rozumowania, poza funkcjami i ciągami pojawiła się nierówność, obliczenie pola graniastosłupa i prawdopodobieństwo. Do rozwiązania były również zadania typu „wykaż, że...”, w których trzeba udowodnić prawdziwość jakiejś zależności.
Zdanie matury podstawowej z matematyki jest warunkiem otrzymania świadectwa dojrzałości. Egzamin rozpoczął się o godz. 9 i trwał 170 minut.
**Arkusze i odpowiedzi z egzaminu znajdziecie tutaj:
MATURA 2018: MATEMATYKA PODSTAWOWA [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE, ZADANIA, ROZWIĄZANIA, POZIOM PODSTAWOWY]**
Dla tych, którzy czują się na siłach, by sprostać poziomowi rozszerzonemu, drugi egzamin odbędzie się w środę, 9 maja o godz. 9 i potrwa trzy godziny.
Zobacz też:
Jak poszło maturzystom z matematyką? Zobacz wideo:
źródło: kurierlubelski.pl/x-news.pl.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?