"Mój prąd" to program, który ma sprawić, że Polacy postawią na energię słoneczną. Wniosek o dotację w tym programie może składać każda osoba, która zainwestuje w instalację fotowoltaiczną oraz podpisze tzw. umowę kompleksową z przedsiębiorstwem energetycznym.
Umowa ta określi na jakich warunkach przedsiębiorstwo energetyczne będzie odkupowało nadmiar energii wyprodukowany przez domową instalację fotowoltaiczną, a także dostarczało prąd w razie gdyby posiadacz instalacji potrzebował go więcej niż jest w stanie wyprodukować.
Maksymalne dofinansowanie jednej instalacji może wynieść 5 tys. zł (ale nie więcej niż połowę kosztów kwalifikowalnych).
Aby instalacja mogła zostać dofinansowana musi spełnić następujące warunki:
- mieć moc od 2 do 10 kW
- jej instalacja nie mogła zostać ukończona przed 23.07. 2019 roku
- prace musiały zostać ukończone przed datą złożenie wniosku
Czas na złożenie wniosku jest do 20 grudnia 2019 r.
Sprawdź też:
"Mój prąd" - jakie dokumenty
Aby starać się o dofinansowanie, trzeba przedstawić:
- kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej
- jeśli instalacja została zamontowana samodzielnie potrzebna będzie kopia faktury na dostawę elementów
- oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji
- zaświadczenie operatora sieci dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy
"Mój prąd" - jak złożyć wniosek?
Wniosek o dotację można złożyć na trzy sposoby:
- przez Internet -korzystając z profilu zaufanego lub e-dowodu
- korespondencyjnie
- osobiście
W przypadku składania wniosku przez Internet trzeba wypełnić wniosek online oraz dołączyć skany wymaganych dokumentów (kopii faktury, zaświadczenia od operatora).
Sprawdź też:
Składając wniosek korespondencyjnie, trzeba:
- pobrać wniosek, wydrukować i wypełnić
- dołączyć kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej
- w razie potrzeby dołączyć oświadczenie o samodzielnym wykonaniu instalacji
- dołączyć zaświadczenie od operatora sieci energetycznej
- wysłać na adres: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,ul. Konstruktorska 1, 02-673 Warszawa
.
Termin składania wniosków upływa 20 grudnia. [b]Liczy się data wpływu do NFOŚGW.
Kto chce złożyć wniosek osobiście musi zestaw dokumentów dostarczyć do siedziby Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,ul. Konstruktorska 1, Warszawa.
Zobacz też:
Sprawdź też:
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?