Na Gwarnej otwarto przystanek wiedeński. Kosztował 312 tys. zł [ZDJĘCIA]

Marcin Idczak
Na Gwarnej otwarto przystanek wiedeński
Na Gwarnej otwarto przystanek wiedeński Paweł Miecznik
Udostępnij:
Ma 45 metrów długości, 22 centymetry wysokości i samochody wjeżdżają na niego 3,7-metrowym podjazdem. Na ul. Gwarnej zakończono budowę przystanku wiedeńskiego. Inwestycja kosztowała... 312 tysięcy złotych.

Dzięki podwyższeniu łatwiej i wygodniej będzie się wsiadało i wysiadało z tramwajów, szczególnie tych wysokopodłogowych.

W piątkowy poranek przystanek pomyślnie przeszedł odbiór techniczny.

- Trzeba pamiętać, że sama rampa służy tylko do wsiadania i wysiadania z tramwajów - zaznacza Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego. - Mogą po niej jeździć również samochody, dlatego na pojazdy komunikacji miejskiej należy czekać za specjalnie w tym celu wymalowaną żółtą linią - dodaje Bartosz Trzebiatowski.

W tegorocznym budżecie zarezerwowano jeszcze 600 tysięcy na budowę tego typu przystanków. - Możliwe, że powstanie jeszcze jeden lub dwa - zapowiada Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania. Gdzie będą, jeszcze nie wiadomo. Obecnie ZTM i drogowcy opracowują listę lokalizacji. Wybrane przez nich mają zostać poddane pod głosowanie przez poznaniaków.

Łącznie miasto zamierza wybudować w Poznaniu 25 podobnych obiektów. Ich nazwa pochodzi od Wiednia, gdzie stworzono pierwsze przystanki w formie ramp.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Katon
312000 x ilość przystanków za które można stworzyć przedszkola dla dzieci. Przecież wszystkich przystanków tak nie przerobią. To fanaberia za społeczna kasę
W
WAGA 34 POZNANIAK
Zdumiewa mnie brak wyobraźni projektantów. Zamiast 5 cm proga dla słabo widzących i poruszających się po mieście z białą laską, zaprojektowali żółtą linie ciągłą, która jest informacją dla kierowców,że tej linii
nie wolno przekraczać. A co w okresie zimowym, kiedy linia będzie przykryta śniegiem ?
Zarabiamy w polskich złotych, a koszt inwestycji skalkulowano jakby pracownikom płacono w euro.
Panie Prezydencie Stołecznego Miasta Poznania, już czas wymienić niezniszczalną ekipę, która zajmuje się inwestycjami w Poznaniu. Koszty robót są przekraczane, a terminy przesuwane.
Przykład: Brama Poznania, Kaponiera i inne. Gratuluje dobrego samopoczucia, które nie jest wieczne.
G
GregoryX
Nie bardzo rozumiem jak to się ma do kosztów we Wrocławiu:

"Wybrano również wykonawcę przystanków wiedeńskich. Firma Radpol za niespełna 200 tys. zł przebuduje trzy przystanki, gdzie piesi będą wsiadać do tramwajów z podwyższonej jezdni."
S
SkowronP
Ciekawe, że dokładnie w tym samym czasie (czyli teraz) wybudowanie 150 m ulicy Kłuszyńskiej (jezdnia z pozbruku + chodniki po obu stronach) kosztowało 150 tyś (informacja strona WWW ZDM Poznań) To co tyle kosztowało na Gwarnej???? Chyba rzeczywiście do betonu dodawano złota.
j
jerzy
Jest to dzieło arcywybitnych nie poradnych radnych ich poklasku akceptacji braku szacunku do kieszeni biednych ludzi a juz rozeznania sensu tego pomysłu ,dalej budowy, wpisy wyraznie oceniaja skutki myślenia radnych .
s
starveling
Z uwagi na pkt 3 strach się bać o pieszych przy Ortopedii, gdzie też ma być taki "przystanek" - to nie jest rozwiązanie dla ulic o dużym ruchu samochodów!!!
s
starveling
Wydano 300 tys. zł, a co otrzymaliśmy?

1. Przystanek niższy o 13 cm od wysokości podłogi taboru niskopodłogowego (35 cm).
2. Ograniczenie przepustowości przystanku, który teraz jest pojedynczy.
3. Pułapkę dla pieszych, którym trudno będzie wytłumaczyć, iż na takim "przystanku" nie czeka się na tramwaj, bowiem nie jest to ... przystanek, a ... jezdnia.
4. Pułapkę dla samochodów, które mogą zawiesić się na krawędzi "przystanku".
5. Konieczność rozebrania krawędzi w przypadku pierwszej awarii torowiska.

"Przystanek" kosztował 300 tys. zł, a więc w tej cenie - jak rozumiem - są dwie windy ułatwiające wejście na pokład wysokopodłogowych 105N, Moderusów Alfa, Helmutów i skrajnych członów Tatr?

I pytanie podstawowe: dlaczego nie skorzystano z pomysłu dobrze sprawdzonego na ul. Fredry? - gdyby tak zrobiono, można było zachować przystanek jako podwójny, przy zapewnieniu wygody pasażerów, nadając jednocześnie ul. Gwarnej charakter deptaku - samochody (tylko uprawnione, jak teraz) mogłyby poruszać się po torowisku.
k
krawężnik
Panie Idczak źle pan zmierzył wysokość on ma 22,5 cm ....to o,5 cm zaważyło ,że tyle ten przystanek kosztował .....po królewsku będzie się wysiadało i Prezydent zapewne teraz tramwajem będzie jeździł i spacerkiem z Gwarnej do pałacu będzie podążał ...
G
Gość
Na puszkę farby za 100 zł pieniędzy brak.
P
Pelagia
Potrafili wybulić 800.000,00 zł na kibel przy Rynku Łazarskim, to wiedzą jak się to robi. Przystanek "wiedeński", jak to pięknie brzmi. A jak pięknie brzmi, to musi kosztować. Ale dlaczego aż tyle? Kosztorys do prześwietlenia!
G
Gość
Toż ja postawiłem dom 220 m2 za niespełna 300 tysięcy!!!!
p
pepe
starsza Pani ze zdjęcia nr 1 właśnie się dowiedziała ile poszło na szarką zwykłą kostkę i też tego nie może pojąć, jak można było tyle wydać.... czy prokurator tym się zajmię, a emerytury z tego byłoby na 10 lat....
Q
Q
Uroczyste otwarcie przystanku zwanego inwestycja. Teraz Poznan bedzie 1 w rankingu inwestycji. Naprawde dobre. Ksiadz byl ? 312 tys zlotych ? A to widze ze duzo sie zmienilo. Kiedys odpalalo sie 10 procent a teraz to chyba z 50 . Firma Pana Ryszarda Mielcarka moze byc dumna. Myslalem ze najdrozszy w swiecie beton lali na stadionie a tu prosze.
p
pepe
czy ta ulica jest otwarta dla aut, raczej, nie licząc dostaw nie ma tu ruchu kołowego....pozatym mamy niskopodlogowe tramwaje. 300tys mozna byloby pieknie wydać na cokolwiek innego bardziej przydatnego...
p
pepe
czy ktokolwiek to zaplaował, proszę o nazwiska! za rok będzie pewnie remont torowiska w tym miejscu i rozbiorą tą rampę i położą z powrotem za 200k w promocji! skandal. to najzwyklejsza szara kosta, prosze sobie wejsc na ich cennik, krew mnie zlała....mają w oficjalnym cenniku...45m kostki i troche betonu, robocizna.... kur...300k i tym sie chwalą wstyd, wstydzę sie że jestem pyrą w takich momentach...
Więcej informacji na stronie głównej Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie