Nieetyczna konkurencja: Dzień dobry, dzwonię z telekomunikacji...

Milena KochanowskaZaktualizowano 
Należy dokładnie skalkulować, czy warto zmienić operatora
Należy dokładnie skalkulować, czy warto zmienić operatora fot.WOJCIECH GADOMSKI / POLSKAPRESSE
Niższy abonament, darmowe rozmowy w weekendy, itd. - nowa umowa z operatorem telekomunikacyjnym miała przynieść same korzyści. Skończyło się na powrocie do "starej" firmy i karze umownej w wysokości ok. 180 zł.

Pani Zofia, 83-latka z Poznania (nazwisko znane redakcji) oskarża akwizytora Telekomunikacji Novum o oszustwo, a poszkodowanych w ten sposób osób jest więcej.

Przedstawicielka TN zadzwoniła do pani Zofii w czerwcu i zaproponowała spotkanie w sprawie zmiany abonamentu telefonicznego na bardziej korzystny. Tego samego dnia przedstawicielka TN zjawiła się w domu poznanianki, gdzie podpisano dokumenty. Niestety, starsza pani nie przeczytała dokładnie formularzy, a pracownica TN nie zostawiła jej kopii umowy. Gdy po kilku dniach zadzwoniła do pani Zofii przedstawicielka Telekomunikacji Polskiej z pytaniem, czy rzeczywiście rezygnuje z ich usług, ta zdziwiona stwierdziła, że nic podobnego, miała tylko płacić inny abonament. TP można upoważnić do odstąpienia od umowy z TN, więc pani Zofia tak zrobiła. Wydawało się, że sytuacja jest załatwiona, ale 17 lipca przyszła z Telenovum faktura na kwotę 181,78 zł. Córka pani Zofii dowiedziała się, że jeśli matka odstąpiła od umowy później niż w ciągu 10 dni, to musi ponieść takie koszty.

- Przedstawiciele handlowi innych operatorów często podają się za pracowników Grupy TP lub udzielając fałszywych informacji próbują nakłonić do zmiany operatora - mówi Maria Piechocka, rzecznik prasowy TP. - W związku z nasileniem się tego problemu uruchomiliśmy bezpłatną infolinię 0 800 500 005, gdzie można zgłaszać podejrzenie nieetycznych działań konkurencji. Pod tym numerem można również sprawdzić, czy osoby, które podają się za naszych przedstawicieli, rzeczywiście nimi są. Średnio około 10-15 klientów tygodniowo, zgłasza się do salonów sprzedaży TP z pretensjami, że zostali oszukani. Ostatnio szczególnie często zdarza się to po wizycie przedstawicieli firmy Telekomunikacja Novum, której nazwa wprowadza klientów w błąd. Przedstawiciele przedstawiają się, że są z Telekomunikacji, "zapominając" dodać Novum. Niepokojący jest fakt, że jeśli klient się zorientuje, że to inna firma, przedstawiciele handlowi informują, że powstała ona w miejsce TP. Mówią też, że jeśli klient nie podpisze umowy to będzie miał wyłączony telefon, bo TP jest likwidowana. Wszystko to jest nieprawdą.

- Staramy się kłaść szczególny nacisk na jakość, kulturę i etykę prowadzonych działań handlowych - zapewnia Joanna Krzciuk, specjalista ds. marketingu TN. - Nasi pracownicy na szkoleniach informowani są o obowiązku rzetelnego informowania abonentów oraz o konsekwencjach, jakie grożą za sprzedaż nieetyczną. Mechanizmy wynagradzania handlowców skonstruowane są w sposób uniemożliwiający pobranie zapłaty w przypadku "złej" sprzedaży. Co do pani Zofii, zarząd podtrzymuje decyzję, bo klientka złożyła rezygnację po upływie regulaminowych 10 dni. Nie ma podstaw do anulowania opłaty aktywacyjnej, chyba że klientka pozostanie w gronie naszych abonentów.

Zdaniem Adama Mazurka, radcy prawnego, pani Zofia powinna uchylić się od skutków prawnych umowy zawartej pod wpływem błędu, który podstępnie wywołała druga strona - powołując się na artykuły: 58, 86 i 88 Kodeksu cywilnego. - Działanie takie nosi znamiona czynu zagrożonego karą, pani Zofia może o tym zawiadomić policję lub prokuraturę - dodaje.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

R
Renata

Mam podobny problem. Chyba mnie diabeł podkusił i przystąpiłam do nich w 2008 roku na rok. W listopadzie 2010 r wysłałam pismo z rezygnacją z ich usług i do tej pory 21 luty 2011 ...CISZA !!!! żadnej odpowiedzi Na moje telefony udzielają głupawych odpowiedzi, z których nic nie wynika bo sami nie wiedzą po co tam pracują. Dziś tj 21 luty 2011 otrzymałam kopię umowy o którą zwracałam się w listopadzie 2010. To 3 miesiące- ale zryw do pracy. Należy to nagłośnić w prasie i w telewizji bo inaczej nic nie wskóramy. DO DZIEŁA !!!!!!!!!!!!!!!!!

P
Pati

pracowałam jeden dzień (o jeden za długo) w firmie Artemida:/ polegało to na chodzeniu od drzwi do drzwi i polecaniu ludziom "korzystniejszych" warunków usług telekomunikacyjnych ale że podisujesz umowę z Netią dowiadujesz się na końcu. Średnia wieku osób które podpisały umowę to 65 lat:/

l
les

Podobnie działa pani M.Piękna ,która wysyła swoich kolegów jako przedstawicieli TP a sama podpisuje umowy po fakcie nie pozostawiając kopii.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3