Służby ratownicze powinny mieć możliwość zlokalizowania osoby dzwoniącej na 112. Tymczasem system jest zawodny i obejmuje tylko część posiadaczy telefonów (najgorzej jest w Play, gdzie tylko 20 proc. osób dzwoniących można zlokalizować).
Kontrola NIK objęła Wielkopolskę. Stwierdzono, że w Komendzie Wojewódzkiej Straży Pożarnej w Poznaniu system 112 był zawodny i nieprecyzyjny - udało się zlokalizować 5 na 8 testowych połączeń. Dokładność lokalizacji wynosiła zaś od 2 do 5 km. Podobnie było w Komendzie Miejskiej PSP w Poznaniu gdzie zlokalizowano 3 na 5 połączeń ze 112. Największy błąd lokalizacji wynosił 20 km.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?