OBUT 2015 trzecioklasisty. MATEMATYKA i JĘZYK POLSKI...

    OBUT 2015 trzecioklasisty. MATEMATYKA i JĘZYK POLSKI [ODPOWIEDZI, ARKUSZE]

    KAEF, AB, KS

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    OBUT 2015 trzecioklasisty
    OBUT 2015 trzecioklasisty. MATEMATYKA i JĘZYK POLSKI [ODPOWIEDZI, ARKUSZE]
    1/24

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    OBUT 2015 trzecioklasisty. MATEMATYKA i JĘZYK POLSKI [ODPOWIEDZI, ARKUSZE] - to tutaj sprawdzicie dzisiaj odpowiedzi i pytania, jakie znalazły się na teście trzecioklasisty. Z nami sprawdzicie, jak poszedł Wam sprawdzian trzecioklasisty. OBUT 2015 był trudny? Sprawdźcie i przekonacie się sami!
    ARKUSZE OBUT 2015 TRZECIOKLASISTY (MATEMATYKA I JĘZYK POLSKI)
    ZNAJDZIESZ W NASZEJ GALERII ZDJĘĆ


    ***

    19 maja odbyło się badanie kompetencji trzecioklasistów, przygotowane przez Instytut Badań Edukacyjnych. Ma pokazać mocne i słabe strony uczniów z zakresu języka polskiego i matematyki. A jego wyniki mają pomóc nauczycielom lepiej planować dalszą pracę z uczniami, sprawdzą też, czy szkoła pomogła im rozwinąć umiejętności rozumowania, myślenia strategicznego, argumentowania, wnioskowania czy dokonywania interpretacji.

    Z jakimi zadaniami uczniowie zetkną się podczas badania? W części z języka polskiego będą to zadania sprawdzające rozumienie czytanego tekstu ujęte w formę zarówno wyboru odpowiedzi, jak i zredagowania krótkiej wypowiedzi pisemnej.
    – Sprawdzimy przede wszystkim kompetencje dotyczące odbioru tekstu – korzystania z różnych źródeł informacji, umiejętności wyszukiwania informacji i wnioskowania na podstawie tekstu, umiejętność analizy i interpretacji. Chcemy uniknąć oddzielania formy od treści, dlatego w kompleksowej ocenie uwzględnimy np. ortografię i interpunkcję, leksykę czy frazeologię – mówi Piotr Bordzoł z Pracowni Języka Polskiego.

    Z matematyki zaś sprawdzane będą kompetencje z obszaru sprawności rachunkowej, wyobraźni geometrycznej oraz umiejętność rozwiązywania różnego typu zadań tekstowych.

    Do Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2015 szkoły podstawowe przystępują dobrowolnie.

    OBUT 2015 trzecioklasisty. MATEMATYKA i JĘZYK POLSKI - ODPOWIEDZI

    Język polski - zestaw P1

    Zadanie 1.
    Wyjaśnij, dlaczego ludzie bardzo długo nie wiedzieli o istnieniu bakterii.
    Przykładowa odpowiedź ucznia:
    - Bakterii nie można było zauważyć, bo są bardzo małe.
    - Wcześniej nie było urządzeń pozwalających prowadzić obserwacje bakterii.
    - Ludzie nie wiedzieli o istnieniu bakterii, bo do pewnego momentu nie zostały odkryte.

    Zadanie 2.
    Na podstawie informacji zawartych w tekście i w ramce obok tekstu wymień trzy choroby wywoływane przez bakterie.
    Przykładowa odpowiedź ucznia:
    - zakażenia ran bakteriami
    - zapalenie gardła
    - zapalenie płuc
    - zatrucia pokarmowe
    - gruźlica
    - pryszcze
    - zapalenie skóry

    Zadanie 3.
    Dokończ zdanie. Skorzystaj z informacji zamieszczonych w ramce obok tekstu.

    Bakterie bywają także pożyteczne. Na przykład korzystne działanie bakterii polega na tym, że …………

    Przykładowa odpowiedź ucznia:
    ...pomagania w trawieniu
    ...wykorzystania w produkcji serów, jogurtów, zsiadłego mleka czy kiszonej kapusty.

    Zadanie 4
    Która część tekstu mówi o roli przypadku w odkryciu antybiotyku?

    A. Niewidzialne stworzenia
    B. Nos – wróg zarazków
    C. Spleśniały cud - prawidłowa odpowiedź
    D. Kariera antybiotyków

    Zadanie 5
    Wybierz dokończenie zdania zgodne z tekstem.
    W tekście mówi się, że wydzielina z zakatarzonego nosa i pleśń

    A. mają brzydki zapach.
    B. często pojawiają się w laboratorium.
    C. wywołują zapalenie gardła.
    D. zawierają substancję niszczącą bakterie. - prawidłowa odpowiedź

    Zadanie 6.
    W czwartej części tekstu brakuje tytułu. Wymyśl tytuł pasujący do tej części i zapisz go poniżej.

    Przykładowa odpowiedź ucznia:
    - Odkrycie penicyliny
    - Opracowanie nowej metody
    - Odkrycie właściwości pleśni
    - Wyodrębnienie penicyliny
    - Opracowanie antybiotyku

    Zadanie 7.
    Fleming i jego współpracownicy za odkrycie antybiotyku dostali Nagrodę Nobla, którą przyznaje się za największe odkrycia naukowe. Dlaczego odkrycie antybiotyku uznano za tak ważne?

    Przykładowa odpowiedź ucznia:
    - Antybiotyk leczy wiele chorób.
    - Antybiotyk wyleczył miliony ludzi.
    - Dzięki antybiotykom wielu ludzi odzyskało zdrowie.
    - Dzięki antybiotykom można leczyć wiele chorób.​
    1 3 4 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Załączniki (4)

    Komentarze (59)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czemu to służy?

    Podobno nauczyciel (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Tak naprawdę nie rozumiem do końca czego mają dowieść te zadania. Ostatnio słyszałam, że dzieci mają być kreatywne, ale gdzie jest miejsce na kreatywność w takich zadaniach. Poziom zadań z...rozwiń całość

    Tak naprawdę nie rozumiem do końca czego mają dowieść te zadania. Ostatnio słyszałam, że dzieci mają być kreatywne, ale gdzie jest miejsce na kreatywność w takich zadaniach. Poziom zadań z matematyki to jakieś nieporozumienie. Chciałabym poznać ludzi, którzy układali te zadania. Chyba pomylili klasy. U mnie niektóre dzieci zgadywały i dopasowywały dane co nie powinno mieć miejsca.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MATEMATYKA

    Ewa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Tu schodzicie żeny zgrywać zadania z matematyko i z polskiego

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    c

    kokkkkkkkk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    nie wiem

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    masakra

    hyhy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    ja pisze w tym roku w maju

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ok

    ok (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    ok

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    3 klasa

    3a (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    ja pisze w tym roku i wedułg mnie to jest łatwe


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    huty CFC

    loop (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Girl ml GUGB
    Bunin gdy gr ich gr FCC FC gdy Esch FD fgcvytvtcybnuimoigtyugy high bybnibvyvbubrdrdbnq11qqqw

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    szkoda mi tych biednych dzieci

    gość 2016 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

    kto wymyślił te testy pewnie był w trakcie rozwodu i niewiedział co robi... Ja już pisałem i był na maxa trudny ja pisałem czarnym długopisem , ale moja siostra pisała niebieskm a wy... ci co będą...rozwiń całość

    kto wymyślił te testy pewnie był w trakcie rozwodu i niewiedział co robi... Ja już pisałem i był na maxa trudny ja pisałem czarnym długopisem , ale moja siostra pisała niebieskm a wy... ci co będą pisać w tym roku wspłółczuję im ,ale nie martwcie się dobrze wam pójdzie bo będę trzymał kciuki
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    lolo

    ffghgg (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    to trudne

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ŁADFE

    Uczen (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    Łatwe

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    test

    kilo4.0 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    trudne

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo