Głos Wielkopolski

Oto finaliści i zwycięzcy konkursu start.up.press Grupy Polska Press [zdjęcia, wideo]

Smart55, WoshWosh i Wavy zwyciężyły w konkursie start.up.press organizowanym przez Grupę Polska Press. Laureatów poznaliśmy 4 czerwca podczas gali finałowej

Dariusz Bloch

Następne
Przeglądaj również za pomocą strzałek na klawiaturze [1/44] Następne

Oto finaliści i zwycięzcy konkursu start.up.press Grupy Polska Press [zdjęcia, wideo]

Smart55, WoshWosh i Wavy zwyciężyły w konkursie start.up.press organizowanym przez Grupę Polska Press. Laureatów poznaliśmy 4 czerwca podczas gali finałowej na Polishopa Design Thinking Conference w Bydgoszczy.



Kilka godzin przed galą, w sali konferencyjnej bydgoskiej Opery Nova, każdy startup miał dokładnie trzy minuty na zaprezentowanie swojego pomysłu na biznes.

1. miejsce: Smart55

Smart55 to startup działający w obszarze marketingu internetowego. Zespół tworzy pięć osób.

POLISHOPA 2018. KOCHAJĄ MYŚLEĆ INACZEJ. PROJEKTOWO! JEST ICH PRAWIE 500. DO BYDGOSZCZY PRZYJECHALI Z CAŁEGO ŚWIATA [ZDJĘCIA I WIDEO]

- Współpracujemy z największymi polskimi wydawcami internetowymi - opowiadał w Bydgoszczy Radosław Mincewicz, pomysłodawca Smart55. - Jesteśmy dla nich źródłem przychodów. Wdrażamy innowacyjne i unikalne produkty reklamowe stworzone zgodnie z najnowszymi światowymi trendami native advertising. Są to reklamy powiązane z wyszukanym przez użytkownika zdjęciem, ale nie tak natrętne, jak często oferuje internet. Bardzo zależy nam, by wyjść z ofertą poza granicę naszego kraju.

2. miejsce: WoshWosh

WoshWosh stworzyła w Warszawie Martyna Zastawna.

- To był pomysł na firmę z życia wzięty, ponieważ kiedyś, zwyczajnie, nie potrafiłam sobie poradzić z czyszczeniem obuwia - wspominała pani Martyna. - Dziś dajemy butom drugie życie, nie tylko je odświeżając, ale i poddając renowacji, proponując np. oryginalny Desing. Niektórzy mówią, że jesteśmy szewcem XXI wieku, bo łączymy tradycję z innowacyjnością. Obecnie pracujemy nad zautomatyzowaniem usług. Przez nasze ręce, ośmiu osób, przeszło już 25 tysięcy par butów 18 tysięcy klientów, z których 15 proc. to Niemcy.

3. miejsce: Wavy

Wziąwszy pod uwagę modę na nurkowanie to może być absolutny biznesowy strzał w dziesiątkę. Innowacyjny lokalizator dla osób uprawiających ten sport rekreacyjne opracowali studenci z Politechniki Łódzkiej i Warszawskiej. System Wavy ma zwiększyć bezpieczeństwo nurków i umożliwić osobom na powierzchni monitorowanie ich położenia oraz tego, co dzieje się pod wodą.

- Na świecie jest 6 mln aktywnych nurków, rocznie przybywa ich 600 tysięcy. Niestety, dochodzi również do wielu wypadków, a przyczyną 60 procent z nich jest rozdzielenie się nurków pod wodą - powiedział podczas prezentacji Jakub Wujek, jeden z założycieli Wavy. - Nasz lokalizator może temu zapobiec, a również pomóc w poznawaniu nowych podwodnych tras.

Drugi dzień „Polishopa Design Thinking 2018” za nami. Połączyło ich myślenie projektowe [wideo]


W najlepszej ósemce

Pozostałe startupy, które nie znalazły się w pierwszej trójce, ale zakwalifikowały do najlepszej ósemki, to również różnorodne propozycje młodych przedsiębiorców.

Damian Migda opowiadał i Aukcji Pracy: - Nasz serwis pomaga osobom, które już pracują, ale chcą przejść do innej firmy i więcej zarabiać. Podają nam kwoty oczekiwanych wynagrodzeń. Gwarantujemy im anonimowość przed obecnym szefem i znajomymi. A dowie się o nich tylko nowy, potencjalny pracodawca, który może ich podkupić.

Artur Lutwiński z firmy Well Done chwalił aplikację Well Done stworzoną na podstawie jego rodzinnych potrzeb, to znaczy podziału obowiązków między rodziców, a dzieci. Może również służyć np. partnerom i studentom wynajmującym wspólne mieszkania.

- My z żoną robiliśmy wszystko, a dzieci migały się od obowiązków. Powiedzieliśmy: dość! Nasza aplikacja łączy przyjemne z pożytecznym, ma charakter edukacyjny. Są przyznawane punkty za pomoc w domu, a potem można za nie nagradzać dzieci i to je mobilizuje do sprzątania - zdradza Lutwiński.

Yummy! to z kolei aplikacja, która ma zwiększyć świadomość ekologiczną konsumentów, aby nie marnowali aż tyle żywności.

- Na śmietnikach ląduje rocznie aż 80 ton jedzenia. To przerażająco dużo - stwierdził Tomasz Stawarski, pomysłodawca Yummy! - Proponujemy współpracę restauracjom, które, dzięki naszej aplikacji, mogą zaoferować niektóre dania taniej, jeśli np. okaże się, że przygotowały ich za dużo.

Tomasz Krawczyk oferuje swego rodzaju kalkulator wartości odżywczych Vitme.

- Firmy, odkąd weszło w życie specjalne rozporządzenie unijne, mają obowiązek informować o nich klientów na etykietach i my możemy im w tym pomóc - zapewnia pan Tomasz. - Przygotowaliśmy dla nich pakiet dostępu do specjalnego programu wraz z drukarką etykiet.

Webwave to zaś narzędzie do tworzenia stron internetowych bez potrzeby kodowania.

- Taki rynek cały czas rośnie - uważa Maciej Czajkowski z Webwawe. - Nasi klienci mogą tworzyć strony bez określonych szablonów, a według swojej, oryginalnej, wizji. Mamy już 100 tysięcy użytkowników.

Mentorzy konkursu start.up.press

* Magdalena Chudzikiewicz, członek zarządu Polska Press Grupy
* Eliza Kruczkowska, Dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju
* Tomasz Czapliński, partner zarządzający SpeedUp Venture Capital Group
* Paweł Fąfara, członek zarządu Polska Press Grupy
* Paweł Gala, partner zarządzający agencji mediowej Wavemaker
* Jacek Gordon, prezes Hurtowni Motoryzacyjnej "Gordon"
* Lech Kaniuk, członek rady nadzorczej iTaxi
* Radosław Ratajczak, CEO SHOPA
* Jarosław Wojczakowski, właściciel oraz dyrektor operacyjny Vivid Games
* Piotr Bucki


Zdobywca I miejsca otrzyma nagrodę w postaci kampanii medialnej w mediach Polska Press Grupy o wartości 70.000 zł netto, II miejsca - 50 tys. zł, III miejsca - 30 tys. zł.

Radek Ratajczak myśli projektowo. Zgodnie z Design Thinking. To ujęło bez reszty jego serce i głowę [rozmowa]

Dodatkowo finaliści otrzymają:
* wsparcie mentorskie ekspertów z Polska Press
* usługę doradztwa od SpeedUp Venture Capital Group
* usługę doradztwa w zakresie planowania kampanii

reklama

Polecamy

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3