Poznań. 53 miliony na remont peronów na Dworcu Głównym [ZOBACZ ZDJĘCIA]

Robert Domżał
Na peronach po zachodniej stronie stacji trwa bieżący remont.
Na peronach po zachodniej stronie stacji trwa bieżący remont. Grzegorz Dembiński
Do roku 2016 mają być wyremontowane perony po zachodniej stronie Dworca Głównego w Poznaniu. Zarezerwowana na ten cel kwota to 53 mln zł.

Pieniądze na modernizację peronów 4, 4a, 5 i 6 zapisane zostały w rządowych dokumentach na lata 2015 i 2016. Kolejarze natomiast ogłosili już przetarg na uaktualnienie dokumentacji, jaką sporządzono już w roku 2008. Firma, która wygra przetarg będzie też musiała przygotować kilka wariantów modernizacji peronów. W te koncepcję ma być wpisana między innymi kładka łącząca ulicę Głogowską z nowym budynkiem dworca kolejowego.

- Prace najpewniej rozpoczną się w roku 2015 - informuje Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP PLK SA.

Jak twierdzi Paweł Sowa ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania pojawia się szansa na uporządkowanie sytuacji na na poznańskim dworcu kolejowym.

- Trzeba jednak dopilnować, by materiały jakie zostaną użyte do wykonania peronów były jak najlepszej jakości. Oczywiście potrzebne będą społeczne konsultacje do skontrolowania są wysokość peronów i ich nawierzchnia. Mam nadzieję, że nie będzie budowana z betonowej kostki - mówi Paweł Sowa.

Poznaniacy zastanawiają się też, czy w ramach tej modernizacji poszerzony zostanie tunel dworcowy. Byłoby dobrze gdyby na całej długości miał taka szerokość, jaka jest w okolicach Dworca zachodniego czy PST. Aktualnie na peronach po zachodniej stronie stacji trwa bieżący remont. Zakończono łatanie dziur w nawierzchni, ustawiono ławki i zainstalowano tablice informacyjne - mówi Zbigniew Wolny.

WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pszczółka13
Bardzo ładna bryła, ale reszta... Brud, brzydkie zapachy, byle jak zamalowane ściany. Aż żal było patrzeć. Teraz jest pięknie, ale od podłogi w górę. Same posadzki są piekielnie niebezpieczne. Popraw mnie, jeśli się mylę, ale mam wrażenie, że są wyłożone śliskimi, wypolerowanymi na wysoki połysk, płytami. Po tym chodzi się, jak po lodzie. Koszmar.
Jednak z podziwem patrzę na ten dworzec. Wrocław ma dużo szczęścia do ludzi, którzy inwestują tam pieniądze. Przywracają to, co piękne, a nie wciskają w miejsce starego, solidnego i pięknego budownictwa, nowoczesnych i niskiej jakości budynków, jak to miało miejsce w czasach komuny. "Nowoczesności", która ma już co najmniej 50 lat.
G
Gall tzw. Anonim
13,35 miliona na remont jednego peronu. Można więc domniemywać że będą to perony wyłożone albo macicą perłową albo czystym złotem.
D
Dlaczego
Wrocław miał ponad 300 i mógł wyremontować cały dworzec i nie musiał szukać sponsora,który w przypadku Poznania na odczepnego zbudowal kurnik, bo dworcem lub nawet ZCK tego nazwać nie można.
Dodaj ogłoszenie