Kiedy zobaczymy koniec największych remontów i modernizacji drogowych w mieście?
Kaponiera do września
Mija pięć lat odkąd zaczęto modernizację ronda Kaponiera. Zmieniły się spółki prowadzące remont, upadali i pojawiali nowy wykonawcy. Prace wciąż trwają. Zgodnie z założeniem mają się one zakończyć do 31 sierpnia.
- Termin ten jest niezagrożony - mówi Paweł Śledziejowski, prezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Dodaje, że trzeba będzie jeszcze później poczekać, aż odpowiednie instytucje (takie jak straż pożarna czy nadzór budowlany) wyrażą zgodę na użytkowanie obiektu. - Jednak możliwe, że część zostanie udostępniona wcześniej - zaznacza Paweł Śledziejowski. Mowa o przystankach tramwajowych i znacznej części poziomu minus jeden (oprócz dojścia do ul. Dworcowej).
Jednak to także zależy od uzyskania pozwoleń na użytkowanie. Lecz gdy już cała Kaponiera będzie przejezdna, to nadal trzeba będzie liczyć się z pewnymi utrudnieniami w ruchu. Na rondzie i okolicznych skrzyżowaniach trzeba będzie dostosować sygnalizacje świetlne do nowych warunków drogowych oraz zapewnić właściwe funkcjonowanie systemu ITS.
Termin na Dąbrowskiego
Miała to być szybka modernizacja. Do 30 września ubiegłego roku chciano zakończyć prace przy przebudowie części ul. Dąbrowskiego - od Ogrodów po skrzyżowanie z ul. Żeromskiego. Terminu nie udało się dotrzymać i był on już kilka razy przesuwany.
- Teraz wykonawca przedstawił nam plan zgodnie z którym roboty mają potrwać do 20 lipca - dodaje prezes PIM. Ma nadzieję, że będzie to jednak szybciej.
Według niego - w początkowym okresie rzeczywiście istniały przesłanki, takie jak bardzo źle stworzona dokumentacja projektowa i przygotowanie inwestycji, które spowodowały opóźnienia. Tych obecnych już nie rozumie. Ostatnio wykonawca zgłosił, że aby wykonać prace dodatkowe musi mieć podpisaną umowę. Dotychczas wystarczyły standardowe uzgodnienia na radach budowy i wpisy do jej dziennika. Z tego powodu wstrzymano roboty na ponad tydzień w zakresie przebudowy studni kanalizacyjnych. Wiadomo, że po zakończeniu inwestycji PIM ma możliwość nałożenia kary na wykonawcę za niedotrzymywanie terminów.
Czechosłowacka z PKP
Opóźnienie jest także na ul. Czechosłowackiej. Tam inwestycje prowadzi miasto i spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Modernizowane są tory i budowany tunel pod nimi. - Naszą część chcemy zakończyć w lipcu, wówczas cały teren będziemy mogli oddać miastu, by ten dokończył swoją część robót - wyjaśnia Zbigniew Wolny z PKP PLK.
Prawdopodobnie 10 czerwca PIM będzie mógł już zacząć prace przy kończeniu tunelu samochodowego pod torami. Wówczas będzie wiadomo, jakie może być opóźnienie.
Drogi do spalarni
Dwa i pół miesiąca później niż zakładano mają zakończyć się prace przy budowie dróg dojazdowych do spalarni śmieci. Mają być gotowe w połowie listopada. Przyczyn jest kilka. Według PIM projekt nie odzwierciedlał tego co zastano na miejscu. Dodatkowo przez pięć miesięcy jedna z rodzin mieszkająca na terenie inwestycji nie chciała wyprowadzić się ze swojej nieruchomości.
Duże tempo estakady
Natomiast na estakadzie katowickiej postępujące zmiany widać każdego dnia. Pierwsza nitka ma być gotowa do 31 lipca, czyli jeszcze przed oddaniem do użytku powstającego obok ogromnego centrum handlowego (październik).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?