Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Miastu grożą kary za reklamy wokół Strefy Kibica

Beata Marcińczyk, Bogna Kisiel
Ta reklama powinna  zniknąć przed rozpoczęciem Euro 2012. Inaczej miastu grozi kara.
Ta reklama powinna zniknąć przed rozpoczęciem Euro 2012. Inaczej miastu grozi kara.
Reklam, promujących inne niż produkty oficjalnych sponsorów UEFA Euro 2012, nie może być "w zasięgu wzroku" - ani w otoczeniu Strefy Kibica, ani w rejonie Stadionu Miejskiego. Za złamanie umowy UEFA grozi miastu karami.

Poznań stoi przed nie lada wyzwaniem. Z banerami na miejskich kamienicach jest w stanie się uporać. Ale jak przekonać prywatnego właściciela budynku? Specustawa, która miała te kwestie regulować, nie powstała.

- Wokół stadionu nie ma w tej chwili żadnych problemów - zapewnia Juliusz Głuski, rzecznik spółki Euro 2012 Polska, która w imieniu UEFA przejął obiekt przy Bułgarskiej.

Gorzej sprawa wygląda w rejonie Strefy Kibica. Już miesiąc temu PINB zinwentaryzował reklamy i billboardy w ścisłym centrum Poznania - zwracając szczególną uwagę na Stary Rynek, plac Wolności i Aleje Marcinkowskiego, a więc teren powstającej właśnie Strefy Kibica. Okazuje się, że im bliżej do Euro, to... reklam przybywa. Nikt nie pyta o zgodę.

- Prowadzimy rozmowy z właścicielami kamienic - mówi Katarzyna Parysek z Biura Euro 2012 Urzędu Miasta. - Spotkaliśmy się ze sporym zrozumieniem. Mam nadzieję, że problem uda się rozwiązać.

Ostatnio potężna płachta przesłoniła budynek przy Al. Marcinkowskiego. Na kamienicy przy pl. Wolności "wiszą" Neobank i Profi linqua. W tej sprawie toczyło się postępowanie o usunięcie reklamy.

- Adresat odwołał się jednak do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, który uchylił naszą decyzję i przekazał do ponownego rozpatrzenia - wyjaśnia Wojciech Starzycki, zastępca dyrektora Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków. - Obecnie, ponownie trwa postępowanie.

Urzędnicy spotkali się z przedstawicielami Neo-banku i jest jednak szansa na rozwiązanie problemu.

Jak wysokie kary grożą miastu, jeśli nie wywiąże się z umowy?

- Wysokość kar nie została określona - twierdzi K. Parysek. - Z umowy wynika, że w przypadku nie wywiązania się przez miasto w kwestii reklam, będzie ograniczone dofinansowanie, które Poznań otrzyma od UEFA na Strefę Kibica. A mamy dostać 1 mln euro w sprzęcie (m.in. scena, nagłośnienie czy główny telebim) oraz 750 tys. euro (w gotówce) na organizację.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski