Poznańska szkoła Cogito zwyciężyła w ogólnopolskim konkursie "Projektanci edukacji". Uczniowie poprowadzą kampanię społeczną

Magdalena Baranowska-Szczepańska
Magdalena Baranowska-Szczepańska
Poznańska Publiczna Szkoła Podstawowa Cogito znalazła się wśród zwycięzców konkursu "Projektanci edukacji". MADA
Poznańska Publiczna Szkoła Podstawowa Cogito znalazła się wśród zwycięzców konkursu "Projektanci edukacji". Jury wyłoniło 60 najlepszych pomysłów z całego kraju na projekty edukacyjne. - Chcemy przeprowadzić kampanię społeczną poświęconą samotności osób starszych. Ma ona na celu uświadomienie ludziom, nie tylko tym młodszym, że samotność jest chorobą XXI wieku i jak ważny jest kontakt z drugim człowiekiem, zwłaszcza rozmowa - mówi Marzena Kędra, dyrektor placówki.

Jury wyłoniło 60 zwycięskich pomysłów na projekty edukacyjne. Kolejnych 15 pomysłów wybrali internauci w odrębnym głosowaniu. Łącznie przyznanych zostało więc 75 grantów finansowych, które pomogą zmienić naukę w przygodę.

Tegoroczna, 10. edycja konkursu organizowanego przez Nową Erę okazała się rekordowa pod względem liczby nadesłanych pomysłów. Nadeszło ich prawie 900. Do kreatywnej rywalizacji uczniowie przystąpili w trzech kategoriach wiekowych: klasy 1-3 szkoły podstawowej, klasy 4-8 szkoły podstawowej oraz wszystkie klasy szkoły ponadpodstawowej.

Czytaj też: Perspektywy 2020: Najlepsze szkoły w Wielkopolsce - laureaci tegorocznego rankingu Perspektyw odebrali nagrody i gratulacje [ZDJĘCIA]

- Projekt zaproponowany przez naszą szkołę nosi nazwę „Odezwij się do mnie” i dotyczy przeprowadzenia kampanii społecznej poświęconej samotności osób starszych. Ma on na celu uświadomienie ludziom, nie tylko tym młodszym, że samotność jest chorobą XXI wieku i jak ważny jest kontakt z drugim człowiekiem, zwłaszcza rozmowa - mówi Marzena Kędra, dyrektor placówki.

Oprócz grantu finansowego, szkoła otrzyma dyplom i półroczną prenumeratę miesięcznika FOCUS oraz zostanie wpisane na Mapę Dobrze ZaPROJEKTowanej Edukacji. Pomysłodawczynią i koordynatorem kampanii, która zwyciężyła jest Zofia Głowacka, nauczycielka języka polskiego.

Publiczna Szkoła Podstawowa Cogito działa w Poznaniu od pięciu lat. Nauczyciele, realizują na lekcji założenia pedagogiki „szkoły nowoczesnej” Celestyna Freineta. To jedyna taka placówka w Polsce.

Zobacz też:

Ranking PERSPEKTYW 2020: Najlepsze licea w Poznaniu. Oto TOP 15 szkół!

5 najsłabszych poznańskich liceów 2020 w rankingu "Perspektyw"

Sprawdź też:

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
17 stycznia, 13:16, mama:

niestety nie pisze się w przypadku tej konkretnej szkoły o jej wadach a jest ich dużo. Wykluczenie uczniów słabszych, ze słabiej sytuowanych rodzin, itp. Pomoc psychologa/pedagoga to jakaś abstrakcja. Zmiany nauczycieli kilka razy w roku. Szkoda czasu na opisywanie. Po dwóch latach zabrałam z tej szkoły dziecko z olbrzymimi zaległościami do szkoły prowadzonej przez miasto. A zaległości wynikały m.in. z poziomu nauczania w ww. szkole, nieustającej zabawie itp. Teraz po kolejnych dwóch latach uważam, że dokonałam z mężem właściwego wyboru. Córka ma świetnych nauczycieli, (od samego początku tych samych), przyjaciół. Projekt, o którym mowa to oczywiście cenna inicjatywa i gratuluję szkole osiągnięcia sukcesu na tym polu ale lepiej aby kadra skupiła się na tym czym szkoła ma się zajmować - nauce. Pozdrawiam.

"Projekt, o którym mowa to oczywiście cenna inicjatywa i gratuluję szkole osiągnięcia sukcesu na tym polu ale lepiej aby kadra skupiła się na tym czym szkoła ma się zajmować - nauce."

To zdanie chyba najdobitniej pokazuje, dlaczego sposób edukacji proponowany przez Cogito jest nie dla Ciebie - po prostu masz zupełnie inne oczekiwania dotyczące roli szkoły w życiu dziecka.

Cogito od samego początku stawia na dużo bardzo wszechstronny rozwój dzieci niż przekazywanie wiedzy (w postaci faktów). Ze względu na to, że każde dziecko rozwija się w swoim tempie, co szczególnie podkreśla się w klasach 1-3, kategoria "zaległości" jest w tym okresie dyskusyjna.

Jednak tym, co mnie szczególnie zainteresowało w twoim komentarzu jest zarzut o wykluczenie uczniów słabszych i ze słabiej sytuowanych rodzin. Czy możesz jakoś to twierdzenie rozwinąć i uzasadnić, podając jakiś przykład? O ile rozumiem, że tradycyjny sposób uczenia w tradycyjnych podstawówkach ma wielu zwolenników i Cogito nie będzie ich wyborem, to zarzut o wykluczeniu wydaje mi się bardzo niesprawiedliwy.

Z mojej perspektywy - osoby niezbyt dobrze sytuowanej, której dziecko jest raczej trójkowe - szkoła bezpłatnie oferuje standardy nauczania, za które w placówkach prywatnych trzeba naprawdę sporo zapłacić. W żadnym momencie nie poczułam, że moje dziecko jest w jakikolwiek sposób wykluczone i szczerze mówiąc, nie mam pojęcia jak sytuowane są inne osoby z klasy mojego syna.

Jedno wiem na pewno: przejście z klasy trzeciej do czwartej, które tak często jest trudnym doświadczeniem dla dzieci, mojego syna autentycznie uszczęśliwiło: czwarta klasa okazała się o wiele ciekawsza, niż wcześniejsze, a nauczyciele zaangażowani i inspirujący. Lubię patrzeć, jak mój syn się rozwija – potrafi bronić swojego zdania, co rusz coś go ekscytuje, ma głowę pełną pomysłów, jest samodzielny i bystry. Po tym poznaję, że kadra skupia się dokładnie na tym, czym w moim odczuciu powinna zajmować się szkoła.

G
Gość
17 stycznia, 13:16, mama:

niestety nie pisze się w przypadku tej konkretnej szkoły o jej wadach a jest ich dużo. Wykluczenie uczniów słabszych, ze słabiej sytuowanych rodzin, itp. Pomoc psychologa/pedagoga to jakaś abstrakcja. Zmiany nauczycieli kilka razy w roku. Szkoda czasu na opisywanie. Po dwóch latach zabrałam z tej szkoły dziecko z olbrzymimi zaległościami do szkoły prowadzonej przez miasto. A zaległości wynikały m.in. z poziomu nauczania w ww. szkole, nieustającej zabawie itp. Teraz po kolejnych dwóch latach uważam, że dokonałam z mężem właściwego wyboru. Córka ma świetnych nauczycieli, (od samego początku tych samych), przyjaciół. Projekt, o którym mowa to oczywiście cenna inicjatywa i gratuluję szkole osiągnięcia sukcesu na tym polu ale lepiej aby kadra skupiła się na tym czym szkoła ma się zajmować - nauce. Pozdrawiam.

Może to jednak inny rodzaj nauki, którego po prostu Pani nie rozumie? Może to kwestia rodzaju Pani wymagań wobec szkoły a nie błędów w tym systemie nauczania ? Może po prostu szkoła jest wymagająca co do kadry nauczycielskiej (jeśli stosują klasyczne metody to chyba nie pasują do innowacyjnej szkoły) i dobrze ?

Zaległości? Chyba każda szkoła ma do zrealizowania program. A to jakimi metodami to robi (zabawa, odkrywanie ,doswiadczanie czy wkuwanie wg.podręcznika po kolei ) i w jakiej kolejności to chyba kwestia indywidualna.

m
mama

niestety nie pisze się w przypadku tej konkretnej szkoły o jej wadach a jest ich dużo. Wykluczenie uczniów słabszych, ze słabiej sytuowanych rodzin, itp. Pomoc psychologa/pedagoga to jakaś abstrakcja. Zmiany nauczycieli kilka razy w roku. Szkoda czasu na opisywanie. Po dwóch latach zabrałam z tej szkoły dziecko z olbrzymimi zaległościami do szkoły prowadzonej przez miasto. A zaległości wynikały m.in. z poziomu nauczania w ww. szkole, nieustającej zabawie itp. Teraz po kolejnych dwóch latach uważam, że dokonałam z mężem właściwego wyboru. Córka ma świetnych nauczycieli, (od samego początku tych samych), przyjaciół. Projekt, o którym mowa to oczywiście cenna inicjatywa i gratuluję szkole osiągnięcia sukcesu na tym polu ale lepiej aby kadra skupiła się na tym czym szkoła ma się zajmować - nauce. Pozdrawiam.

A
A
15 stycznia, 19:39, Małgorzata:

Nie tylko cogito może pochwalić się takim sukcesem! Rzetelność dziennikarska wymaga dokładnego sprawdzenia informacji. Pani Redaktor Magdaleno! SP 54 z Poznania- również znalazło się w gronie wyróżnionych szkół!

Artykuł jest o konkursie i zwycięzcy, który będzie realizował program, nie o wszystkich wyróżnionych, jaka tu nierzetelność?

G
Gość

Wszystkie dzieci w Polsce powinny mieć możliwość kształcenia się w takich szkołach.Stawianie na indywidualizm, kreatywność i przede wszystkim umiejętności miękkie jakie będą miały kluczowe znaczenie w przyszłości zawodowej dzieci na takie kompetencje powinny stawiać szkoły w Polsce. Cieszę się że moje dzieci chodzą do tak wyjątkowej szkoły i będą miały lepszy start.Brawo Cogito

M
Małgorzata

Nie tylko cogito może pochwalić się takim sukcesem! Rzetelność dziennikarska wymaga dokładnego sprawdzenia informacji. Pani Redaktor Magdaleno! SP 54 z Poznania- również znalazło się w gronie wyróżnionych szkół!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3