Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznański raper Peja promuje weganizm. Zadeklarowany mięsożerca postanowił spróbować wegańskiego burgera i zrobił "wegański" tatuaż

Maciej Szymkowiak
Maciej Szymkowiak
Popularny poznański raper stał się twarzą kampanii promującej weganizm.
Popularny poznański raper stał się twarzą kampanii promującej weganizm. Sylwia Dąbrowa
Peja to poznański raper, którego raczej nikomu nie trzeba przedstawiać. W branży muzycznej działa już od lat 90., stając się legendą rapowej sceny i poznańskich Jeżyc. W styczniu trwa światowa akcja pt. „Veganuary” [zbitka angielski słów: „vegan” i „January” - przyp.red.]. Udział w niej biorą różne znane nazwiska. W Polsce organizowana jest przez portal dowożący jedzenie (Pyszne.pl), które do współpracy zaprosiło popularnego hip-hopowca.

Zadeklarowany mięsożerca promuje wegańską potrawę

Peja stał się twarzą najnowszej kampanii zachęcającej do spróbowania dań kuchni wegańskich. Veganuary to coroczne, wegańskie wyzwanie organizowane przez brytyjską organizację non-profit. Ma ono na celu zachęcić ludzi do wprowadzenia wegańskiej diety i wegańskich posiłków w styczniu. W Polsce w 2022 r. do Veganuary zachęca portal do zamawiania jedzenia Pyszne.pl i bar z hamburgerami Pasibus. W nowym spocie reklamowym wystąpił Ryszard „Peja” Andrzejewski – ikona polskiego rapu.

Jako zdeklarowany mięsożerca zawsze podchodziłem do weganizmu z pewnym dystansem. Jednak jako osoba otwarta na nowe coraz częściej sięgam po takie jedzenie z uwagi na zdrowie, ale także z ciekawości nowych smaków. A że w wielu przypadkach jest ono dosłownie pyszne, naturalne jest, że traktuję jedzenie wegańskie jako regularne uzupełnienie właściwej diety. Daleko mi do namawiania kogokolwiek do przejścia na weganizm, ale spróbować takiego burgera, koreańskiego tofu czy buddha bowl z falafelem powinien każdy

— napisał lider Slums Attack.

Promowanie akcji „Veganuary” odbywa się w różnych krajach. W Niemczech po raz drugi włączył się w nią wokalista popularnej grupy muzycznej Rammstein – Till Lindemann. Przebrał się za zmarłego projektanta mody Karla Lagerfelda (zadeklarowanego „roślinożercę”).

Akcja ma na celu zmianę stereotypu

Zgodnie z informacjami podanymi przez organizatorów spotu reklamowego, w tegorocznej polskiej edycji „Veganuary” chodzi przede wszystkim o przełamanie stereotypów kuchni roślinnej, że jest ona: mdła, monotonna, trudna do przygotowania i nieodpowiednia dla „prawdziwych mężczyzn”. Z tej okazji do promocji zaproszono rozpoznawalne osoby, które mogą złamać panujący stereotyp i tak poza Peją, udział też wzięli m.in.: Maria Winiarska i Andrzej Wrona.

W internecie reper Peja udostępnił nagranie wideo, które relacjonowało jego wizytę w salonie tatuażu. Na plecach wytatuował sobie nóż nabity na awokado – ma on na celu wzmocnić przekaz zachęcający do wybierania dań wegańskich.

Wg danych badania „Polacy o kuchni wegańskiej 2022” zrealizowanego na zlecenie serwisu Pyszne.pl, aż 63 proc. Polaków sięga po dania wegańskie, a 2/3 spośród nich robi to, co najmniej raz w miesiącu.

Gdzie zjeść wegańsko w Poznaniu? Przejdź do galerii i sprawdź->

To są najlepsze restauracje dla wegan i wegetarian w Poznani...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski