Przedsiębiorcy nie sprawdzają wiarygodności finansowej kontrahentów

Maja Piotrowska AIP
Piotr Smoliński
43 proc. polskich przedsiębiorców nie sprawdza wiarygodności finansowej kontrahenta, z którym chcą podjąć współpracę biznesową – wynika z badania „Biznesowy savoir-vivre” przeprowadzonego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy. Co ciekawe, polscy właściciele firm zanim wydadzą prywatne pieniądze, sprawdzają dewelopera, u którego chcą kupić mieszkanie lub internetowego sprzedawcę

Dlaczego polscy przedsiębiorcy nie sprawdzają kontrahentów?. Dwóch na trzech przedsiębiorców tłumaczy, że nie musi weryfikować partnera, ponieważ ma stałych klientów. Z kolei w 24 proc. firm za towary lub usługi płaci się zazwyczaj gotówką. Niewiele mniej, bo 23 proc. ankietowanych ufa, że kontrahent zapłaci – wynika ze wspólnego badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej i Rzetelnej Firmy „Biznesowy savoir-vivre”, przeprowadzonego przez Keralla Research wśród przedsiębiorców z sektora MŚP. Jednak wielokrotnie to zaufanie zostaje nadszarpnięte, a przedsiębiorca zamiast pieniędzy zostaje z niczym.

– Skalę problemu najlepiej pokazują liczby. Zadłużenie wszystkich firm notowanych w Krajowym Rejestrze Długów wynosi prawie 9 mld złotych. Na tę kwotę składa się ponad 945 tys. zobowiązań niespłaconych w terminie. Ponadto, jak wynika z naszego cyklicznego badania „Portfel należności polskich przedsiębiorstw” aż 85 proc. firm wskazuje na kłopoty z otrzymaniem zapłaty od kontrahentów w umówionym terminie. Części problemów można byłoby uniknąć, ale wciąż mało firm ma w zwyczaju sprawdzać wiarygodność finansową swoich partnerów – uważa Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej.

Kiedy jednak tych samych przedsiębiorców zapytano o to, czy przy wydawaniu prywatnych pieniędzy sprawdzają wiarygodność płatniczą rozmaitych dostawców, ich odsetek znacznie wzrósł. Aż 92 proc. ankietowanych w życiu prywatnym weryfikuje dewelopera przed kupnem mieszkania. 76 proc. robiąc zakupy w Internecie ma zwyczaj sprawdzania sprzedawcy. Najczęściej szukają opinii oraz komentarzy dotychczasowych klientów o usługach czy produktach.

Tłumy w lokalach, sypią się kary

Wideo

Materiał oryginalny: Przedsiębiorcy nie sprawdzają wiarygodności finansowej kontrahentów - Polska Times

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pit

Wiarygodny Przedsiębiorca jest lepszy. Program bardziej uczciwy i nie sprzedają certyfikatów za kasę.

K
KRD

Bez sprawdzania moja firma już dawno ległaby w gruzach. Narzędzia KRD pozwalają w łatwy sposób sprawdzić czy z danym kontrahentem można czy pod żadnym pozorem nie powinniśmy podejmować współpracy. Polecam :)

e
endi

trzeba sprawdzać swoich kontrahentów - takie czasy. ze swej strony powiem, że jak widzę, że kontrahent należy do programu Rzetelna Firma chętniej nawiązuję współpracę. takie firmy są po prostu dla mnie bardziej wiarygodne i sprawdzone.

Dodaj ogłoszenie