Przy autostradzie A2 budują stacje paliw i McDonaldy

Izabela A. KolasińskaZaktualizowano 
Na parkingach przy autostradzie A2 Konin - Stryków rozpoczęła się wreszcie budowa stacji paliw, hoteli i restauracji. Podróżni czekają na to od trzech lat.

Na ponad stukilometrowym odcinku A2 na wschód od Konina są tylko toalety i automaty z batonikami i napojami. W Policach i Łęce za węzłem Koło stacje buduje Lotos, a na łódzkim odcinku w Chrząstowie - Orlen.

Obok stacji paliw na MOP-ach Police i Łęka staną również restauracje McDonald’s, a pół roku później hotel. Zwiększy się także liczba miejsc parkingowych, pojawią się place zabaw dla dzieci, budki telefoniczne, sklepy, a nawet bankomaty i hot spoty. Parkingi będą monitorowane.
- Otwarcie MOP-ów przewidujemy na samym początku przyszłego roku - informuje Mateusz Cabak z biura prasowego Grupy Lotos SA.
W praktyce oznacza to styczeń, najpóźniej luty. Na stacjach paliw i w restauracjach znajdzie pracę blisko 150 osób.

Powoli ruszają również prace przy dostosowaniu tego odcinka A2 do wymogów autostrady płatnej. Przetarg na "uzbrojenie" autostrady w łączność alarmową i bramki wygrała spółka Alcatel-Lucent.

Na razie wykonawca prac - Budimex Dromex ma pozwolenie na budowę placu poboru opłat w Żdżarach pod Koninem. Na styku z odcinkiem koncesyjnym zarządzanym przez Autostradę Wielkopolską SA oraz z drugiej strony - w Strykowie - bramki staną w poprzek autostrady. Kolejne - na węzłach Koło i Dąbie oraz trzech kolejnych na łódzkim odcinku (Wart-kowice, Emilia i Piątek) będą znajdowały się na zjazdach. Opłaty będą pobierane tylko raz - przy wyjeździe. System ma być przygotowany do integracji w przyszłości z elektronicznym poborem opłat.

Przed wszystkimi węzłami oraz bramkami między Koninem a Strykowem staną pierwsze w Polsce bramownice ze znakami zmiennej treści, które będą służyły do wyświetlania komunikatów dla kierowców - o pogodzie, korkach, awariach czy wypadkach. Autostrada będzie również wyposażona w stacje meteo, kolumny alarmowe oraz systemy informatyczne do kontroli ruchu. Prace mają skończyć się w październiku 2010 roku.

GDDKiA nie ma jeszcze operatora dla tego odcinka A2. Nie wiadomo więc, od kiedy (mówi się o 2011 roku), w jakiej wysokości i kto będzie pobierał opłaty.
- Nie będą one jednak wyższe niż 20 groszy za kilometr dla aut osobowych - zapewnia Artur Mrugasiewicz z biura prasowego GDDKiA w Warszawie.

polecane: Wyniki wyborów parlamentarnych 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3