Osoby starsze niż 59 lat to już jedna piąta Polaków. Wciąż znacznie rzadziej niż inni korzystają z bankowości w ogóle oraz dostępu do banków przez Internet lub telefon - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Alior Banku.
Sprawdź też:
43 proc. osób, które ukończyły 59 lat nie ma konta bankowego w ogóle. W jaki sposób korzysta więc z pieniędzy? Odbiera je tradycyjnie w gotówce lub przekazem pocztowym.
Pozostałe 57 proc. korzysta z konta, ale dość zachowawczo. Tylko 16 proc. seniorów posiadających konto korzysta z niego przez aplikację w telefonie.
Rozwiąż quiz. Dasz radę?
Nawet ci, którzy korzystają z bankowości zdalnie, tylko wyjątkowo decydują się na załatwianie w ten sposób spraw bardziej złożonych. Na ogół zdalnie zlecają przelewy, sprawdzają stan konta, korzystają też z szybkich płatności za zakupy. Na inne działania, takie jak zakup produktów inwestycyjnych czy ubezpieczeń decydują się sporadycznie.
Z czego to wynika? Seniorzy wskazują na trzy główne bariery:
- brak wiedzy i umiejętności posługiwania się nowymi kanałami
- własne przyzwyczajenia i brak takiej potrzeby
- brak zaufania do nowoczesnych form korzystania z banków
Ale ograniczone korzystanie z bankowości internetowej i mobilnej nie oznacza niechęci do bezgotówkowych płatności. Blisko 80 proc. seniorów płaci, przynajmniej od czasu do czasu, kartami. Można więc sądzić, że z czasem także tych korzystających z bankowości internetowej i mobilnej będzie przybywało.
Sprawdź bankowe zwyczaje osób 60+. Kliknij w galerię:
ZOBACZ TEŻ:
Sprawdź też:
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?