Biedronka przez kilka lat naruszała prawa konsumentów. Klienci często skarżyli się, że cena produktów na paragonie różni się od tej na półce. Biorąc pod uwagę, że działania te trwały kilka lat, właściciel sieci Biedronka bezpodstawnie wzbogacił się ich kosztem. Spółka naruszyła też obowiązek informacyjny poprzez brak ceny przy każdym produkcie.
W 2022 roku prezes UOKiK poinformował, że nałożył na właściciela sieci - spółkę Jeronimo Martins Polska – karę w wysokości 115 milionów złotych. Za naruszenie zbiorowych interesów klientów. W sklepach będzie też musiała się pojawić informacja o tym, że klient ma prawo żądać sprzedania mu towaru w korzystniejszej dla niego cenie.
Działania te trwały co najmniej od 2016 roku, lecz dopiero w 2019 r. wszczęcie postepowania przyczyniło się do podjęcia przez właścicieli Biedronki działań, których celem ma być rozwiązanie stwierdzonych nieprawidłowości.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził ze spółka Jeronimo Martins Polska stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów dotyczące nieprawidłowości cenowych i nałożył na nią karę o wysokości 115 mln zł.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?