Szkoły równe i równiejsze?

Katarzyna Sklepik
Katarzyna Sklepik
Katarzyna Sklepik Archiwum
Urzędnicy wzięli do ręki ołówek, linijkę i zaczęli dzielić miasto - na nowe obwody dla gimnazjów. Bo szkół za dużo, a stare rejony już dawno przestały spełniać swoją rolę.

A teraz, gdy gimnazjów ma być mniej, nowy (rzekomo bardziej sprawiedliwy) podział miał dać szkołom szansę na zwiększenie liczby uczniów. Bo im szkoła większa, tym pozornie tańsza. A jak tańsza, to dla miasta idealna. Pytanie, czy taka właśnie będzie dla uczniów?

Przyglądając się projektowi nowych obwodów, które urzędnicy konsultują z radami osiedla, na pierwszy rzut oka widać, że jest on inny, ale czy... sprawiedliwy? Bo są w mieście gimnazja, których obwód to zaledwie kilka małych uliczek, są i takie których zasięg obejmuje prawie pół dzielnicy. Czy to tak właśnie miało wyglądać? Jedni uczniowie do szkoły mogą iść piechotą, inni muszą do niej dojechać, przesiadając się po drodze.

I znów stworzymy szkoły kameralne i ogromne. Drogie w utrzymaniu i te, które są dla miasta opłacalne. Nie chce mi się wierzyć, że ten wykreślony ołówkiem i linijką podział nie ma drugiego dna. Czyżby to była przymiarka do kolejnej redukcji, bo te małe znów będą drogie?

Chcesz skontaktować się z autorką komentarza? [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
Iwa Lorek
zamiast analizować płytko temat na miejscu "dziennikarza" zajęłabym się raczej odpowiedzią na pytanie: po co była wczorajsza dyskusja na RM? skoro jeszcze nie było głosowania nad likwidacja a już opublikowano nową rejonizacje szkół gimnazjalnych? nie muszę nadmieniać, że nie było już gimnazjów o które radni wczoraj tak bili populistyczną pianę! po co? działanie na rzecz społeczeństwa? nie, ale tak być powinno i z tego "dziennikarze" powinni rozliczać radnych a nie pisać 3 zdania o .. no właśnie...
to nadaje się do prokuratury a przynajmniej "Szefostwo" Wydziału Oświaty wraz z prezydentem powinni podać się do dymisji...albo zostać do tego zmuszeni poprzez rzeczowe postawianie sprawy przez dziennikarza, dziennikarza który działa dla społeczeństwa a nie dla prezydenckich macek...
tylko wstyd
W
Widukind
Ten stary śrup POkryty jest szpachtlem i kilkoma warstwami lakierów. Stąd brak uśmiechu bo strach że to wszystko odpadnie. To taka męska ( ?) blachara. Zresztą nie tylko ONO jedno. I takie są fakty. Wprawdzie znacznie szpetniejszy jest gość o nicku 'Zgul przemalowana czerwona małpa' ale ten ma na tyle samokrytyki że choć gębą nie straszy.
k
kom
zamiast pudrowac sie ci dziennikaarze powinni w końcu lepiej pisac. to niedobór pracy i tematow sluzy
W
Widukind
Jest Pani coraz piękniejsza. Cóż to tak Pani służy ?
o
obserwator
Tu chodzi o coś innego: niektóre gimnazja mają tak wyrobioną markę, że przychodzą do nich uczniowie zewsząd - tak jak do liceum. Im żadne obwody nie są potrzebne. Jakiś obwód jest jednak wymagany prawem, więc powstaje typowa polska prowizorka - obwód z dwóch uliczek, a resztą obszaru ratuje się obwód sąsiedniego gimnazjum;).

Jeszcze druga uwaga co do tekstu: niektóre obwody obejmują tereny niezabudowane lub słabo zabudowane, to i obszar wtedy musi być duży;)
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie