- Otrzymaliśmy wiele skarg na Telekomunikację Stacjonarną, która za cel swoich praktyk obierała przede wszystkim seniorów. Nieetyczne i niedopuszczalne jest zdobywanie nowych klientów nieuczciwymi metodami, poprzez podszywanie się pod dotychczasowego operatora, do którego klienci mają już zaufanie. Zakwestionowaliśmy także bezprawne pobieranie niektórych opłat – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Telekomunikacja Stacjonarna kierowała ofertę głównie do seniorów. Średni wiek klientów wyliczony z ponad tysiąca zawartych umów to 71,5 roku.
Czytaj też: Poznańska Spółdzielnia Mieszkaniowa ostrzega przed oszustami grasującymi na Piątkowie
Jak dowiedział się UOKiK, agenci reprezentujący Telekomunikację Stacjonarną najczęściej przedstawiali ofertę telefonicznie, a potem wysyłali do klienta kuriera z umową do podpisania. Przedstawiciele spółki sugerowali konsumentom, że chodzi o korzystniejsze warunki umowy z dotychczasowym operatorem, a nie o zawarcie nowej umowy z inną firmą.
- Podpisałam z tą spółką umowę, ponieważ osoba przedstawiła się, że jest z Orange, w której mam abonament i zaproponował korzystniejsze warunki. Spytałam czy to Orange i pokazałam moje rachunki i ten pan potwierdził, że tak
– napisała w liście do UOKiK jedna z klientek.
Oprócz wprowadzania ich w błąd co do nazwy firmy i celu podpisania umowy, kurierzy często wbrew przepisom nie zostawiali im podpisanych dokumentów albo wręczali niekompletne, np. bez pierwszej strony z nazwą firmy czy bez wzoru odstąpienia od umowy. W efekcie wielu konsumentów o zmianie operatora dowiadywało się dopiero, gdy przychodził rachunek do zapłaty od nieznanej firmy. Bez dokumentów nie mogli też sprawdzić warunków umowy ani cennika.
UOKiK uznał też, że spółka bezprawnie pobierała opłaty: aktywacyjną i wyrównawczą. Ostatecznie prezes UOKiK nakazał Telekomunikacji Stacjonarnej natychmiastowe zaprzestanie stosowania nieuczciwych praktyk. Nałożył też karę w wysokości 326,4 tys. zł. Decyzja nie jest prawomocna.
Jest to już druga kara w ciągu 7 miesięcy. W grudniu 2019 r. za UOKiK nałożył karę w wysokości 56 tysięcy złotych za stosowanie klauzul niedozwolonych dotyczyły one m.in. automatycznego przedłużania umów na 2 lata czy udzielania nieodwołalnych pełnomocnictw do przeniesienia numeru
Spółka Telekomunikacja Stacjonarna jest obecnie w likwidacji.
ZOBACZ TEŻ:
Przez Poznań przeszła burza z silnymi opadami deszczu. Zalan...
Sprawdź też:
Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?