To coraz popularniejszy trend i co ważne dla branży, można na nim zarobić - podkreślał Hubert Gonera z firmy landbrand, organizator konferencji.
Według badań przeprowadzonych miesiąc temu, przedstawianych przez Marcina Sekida z Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulturalnej aż 78 procent Polaków bierze przy wyborze oferty wyjazdowej także to, by można było smacznie zjeść. 60 procent sprawdza, czy będą potrawy regionalne, a ponad 50 procent kupuje specjały miejscowej kuchni. Jak widać, w turystyce coraz bardziej liczy się także jedzenie.
Organizowane są nawet specjalne wyjazdy np. po restauracjach z gwiazdkami Michellina, czy Amerykanie przyjeżdżają do Polski, by zwiedzać karczmy i brać udział w warsztatach lepienia pierogów, czy gotowania potraw, jak u babci.
Tę turystyczną niszę dostrzegają też coraz bardziej i starają się ją wykorzystać regionalne organizacje turystyczne. Powstają szlaki kulinarne, specjalne slow foodowe imprezy, zapraszani są na zwiedzanie i próbowanie znani krytycy kulinarni i blogerzy ze świata.
- Na liście UNESCO nie ma wieży Eiffla, ale za to jest kuchnia francuska – mówi Huber Gonera. - To o czymś świadczy.
Według uczestników konferencji turystyka kulinarna ma szansę stać się polskim hitem i to już w najbliższych latach.
Tour Salon w Poznaniu: Smaki przyciągną turystów. Zobaczcie zdjęcia!
NAJNOWSZE INFORMACJE Z POZNANIA I WIELKOPOLSKI: GLOSWIELKOPOLSKI.PL
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?