reklama

Umowa z Solarisem podpisana

Katarzyna FertschZaktualizowano 
40 takich tramwajów trafi do Poznania
40 takich tramwajów trafi do Poznania Archiwum
Po ponad 10 miesiącach od ogłoszenia przetargu, udało się w końcu poznańskiemu MPK podpisać umowę na dostawę 40 niskopodłogowych tramwajów. Firma Solaris Bus&Coach ma je dostarczyć do kwietnia 2012 r. Prototyp Tramino jest już w Poznaniu. Będzie go można zobaczyć na ulicach, jednak na razie tylko nocami.

Umowę na dostawę 40 tramwajów (z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejnych 20 pojazdów) podpisali prezesi obu firm. Kontrakt opiewa na prawie 280,5 miliona złotych. Bydgoska firma PESA zaproponowała dostarczyć nam tramwaje za ponad 35 milionów mniej. - Kupujemy droższe tramwaje - przyznaje Wojciech Tulibacki, prezes MPK. - Jeżeli jest się biednym, trzeba kupować lepsze rzeczy, żeby móc z nich dłużej korzystać i żeby spełniały oczekiwania.

O wyniku przetargu zdecydowały rozwiązania techniczne, jakie zaproponował Solaris. Tramwaj producenta z Bolechowa będzie miał szersze przejścia, drzwi oraz więcej miejsca dla pasażerów od tramwaju zaproponowanego przez PESĘ. - Tramino to nasze ukochane dziecko - żartuje Krzysztof Olszewski, przewodniczący rady nadzorczej Solarisa. - Części zamawialiśmy u najlepszych dostawców, ogromną wagę przywiązywaliśmy nawet do metalu, z jakiego zrobiony został nasz tramwaj - to stal nierdzewna. Pytaliśmy klientów i staraliśmy się sprostać tym oczekiwaniom.

Tramwaj Solarisa wydaje się dłuższy i wyższy od tych, które już jeżdżą w Poznaniu. Na początku przyszłego roku powinien otrzymać homologację. Do tego czasu będzie testowany na poznańskich ulicach. - Chcemy go przetestować pod każdym kątem, żeby uniknąć takich wpadek, jakie zdarzały się wcześniej z Tatrą czy Combino - dodaje Olszewski.

Pierwszy Tramino powstał w Łodzi. Kolejne będą produkowane w Wielkopolsce. Gdzie dokładnie? Tego jeszcze nie wiadomo. Niektóre elementy będą na pewno powstawały w spółce-córce MPK, firmie Modertrans Poznań. - Nie mogliśmy zatrudniać ludzi, stawiać hal i rozpoczynać produkcji przed podpisaniem umowy - mówi Solange Olszewska. - Byłoby to nieodpowiedzialne z naszej strony. Teraz, kiedy dokumenty zostały podpisane, ostro zabieramy się do pracy.

Zakup nowych tramwajów jest dofinansowywany z Unii Europejskiej (w kwocie 157 milionów złotych). Dostawa ruszy w połowie 2011 roku.

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marych

Brawo Poznań ! Być może HCP mogłoby produkować podzespoły. :)

T
Taksówkarz

Panie Olszewski ufam Panu. Wierzę w niemiecką jakość i dokładność, która nie jest Panu obca.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3